UE4 Plugin Blueprint Sticky Notes

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
23 Авг 2020
Сообщения
77
Реакции[?]
157
Поинты[?]
56K
NotesGallery1-1920x1080-0306def10637d649d17fc2b6205ad810.png

V4.27
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Плагин добавляет возможность создавать заметки в Blueprints. Удобно, когда вы хотите написать более подробную информацию в виде TODO, задач или описаний. Обычные комментарии к чертежам отлично подходят для небольшого объема текста, но когда вы хотите написать что-то сложное, они нарушают видимость чертежа. Что хорошо в заметках, так это то, что они не сломают ваши чертежи, даже если у кого-то из вашей команды нет плагина.

Есть возможность добавлять заметки на карте, а также глобальные заметки ко всему проекту. Стикеры легко кастомизируются (размер шрифта заголовка, цвет заголовка, цвет тени, смещение тени, цвет содержимого, цвет фона содержимого, размер шрифта содержимого, отступ содержимого и цвет границы).
Есть удобный поиск по заметкам

How to add new note:
  • Right click on Blueprint you are editing,
  • In search: Add Sticky Note,
How to customize notes:
  • Go to project settings,
  • Scroll down,
  • Select Sticky Notes in Blueprint Note category,
  • You can change: title font size, title color, shadow color, shadow offset, content color, content background color, content font size, content padding and border color,
How to add Level Note (4.27 with 1.4 update)
  • Open your level,
  • Using Place Actors place Sticky Level Note,
1.1 Update:
  • Added possibility to find notes in Find In Blueprints,
1.2 Update:
  • Added possibility to customize each note separately,
1.3 Update:
  • Added tracking options: priority, status, tags,
  • Added Blueprint Note Viewer for searching / filtering the notes,
1.4 Update: (4.27 only)
NEW Sticky Level Notes

Features:
  • Ability to add sticky notes to your maps,
  • As the Blueprints Notes, they won't break your project. They are not saved in the level as they are stored as JSON files separately,
  • Note visible in editor and/or in-game editor,
  • Customizable like Blueprint Sticky Notes,
  • Beams,
  • Pointing things in editor,
  • Notes are added to level layers for easier filtering,
  • Core: Duplicate Note,
  • Core: Duplicate note using ALT + move,
  • Core: Copy/Paste to the same level and another level,
  • Core: Map Rename when the level is opened in the editor,
  • Core: Map Rename when the level is not opened in the editor,
1.5 Update: (4.27 only)
  • Level Notes visible in Blueprint Note Viewer,
  • Ability to add level notes during gameplay,
1.6 Update (4.27 only)
NEW Global Notes

  • Ability to create global notes, can be used like notepad,
  • Change font size, color, bg color, shadow offset and color,
  • Defaults can be changed in plugin settings,

Технические детали / Technical Details:
Features:
  • Add notes to blueprints,
  • Copy / Paste,
  • Scroll bar,
  • Zoom,
  • Customize look,
  • Note viewer for searching / filtering the notes,
  • Tracking options: priority, status and tags,
Code Modules:
  • BlueprintNoteEditor (EditorMode)
  • BlueprintNoteRuntime (Runtime)
Number of Blueprints: 0,
Number of C++ Classes: 18
Supported Development Platforms: Windows
Supported Target Build Platforms: Windows

V1.6 V4.27


P.S. от себя замечу, что глобальные заметки и заметки на карте сохраняются по умолчанию в папке /Saved, поэтому будьте аккуратнее при ее удалении.
 
Последнее редактирование модератором:
Сверху Снизу