UE4 Asset Path Tracer Toolkit

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Мар 2021
Сообщения
290
Реакции[?]
655
Поинты[?]
102K
Для сайта.jpg

V4.27
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Набор инструментов Spline для рисования контуров и границ в редакторе или во время выполнения с множеством настроек.

С помощью этого набора инструментов вы можете вручную создавать контуры и границы со сплайнами в редакторе или генерировать их во время выполнения с использованием массивов точек и настраивать визуальные эффекты в соответствии с вашими потребностями.

Полностью построен по чертежам

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
You can change path tracer settings directly in the demo
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Note: All example gameplay code is located in the PC_DemoPlayerController

Features:
  • Can be edited and generated at runtime and in the editor
  • Only need to call a single function to draw a path through your points
  • Extensive customization options
  • Automatic corner rounding and a variety of rounding styles
  • Customizable visibility effects for parts of paths obstructed by objects
  • Variety of customizable settings like: Color, translucency, scaling, looping, corner size, customizable markers that follow the beginning and end of the path, visibility through objects, dashed line effects, ground offset, border expansion and contraction, ability to limit paths by distance, etc.
  • Procedural circle and square materials for rapid prototyping directly in-engine without constant need to correct textures in a standalone graphics editor
  • Procedural drop shadow effects for marker textures that improve visual readability
  • Texture baker — lets you bake textures to easily increase performance once you have finished generating your procedural materials
  • Basic turn-based game example with:
  • Simple grid actor that supports a significant number of cells
  • Cell blocker actor for the grid
  • Move area aсtor (Which renders the borders of the character's movement area)
  • Basic global map example with colored paths where you can specify the number of sections, their color and length
  • Info widget — displays text near the cursor
  • Ability to use your own meshes and materials for generation
  • Ability to edit main path parameters at runtime
  • 3 demo levels with use examples containing logic built in blueprints
Технические детали / Technical Details:
Contains:
  • 2 Main Blueprints
  • 2 Main Widgets
  • 25 Path tracer blueprint examples
  • 33 Path mark examples
  • 16 Materials
  • 60 Material instances
  • 27 Mask textures
  • 17 Simple meshes
  • Asset showcase level and 3 demo levels showcasing potential use in a TBS type game (With grid-based and grid-less movement) and an RTS style overworld map
 
Последнее редактирование модератором:
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
9 Фев 2022
Сообщения
25
Реакции[?]
7
Поинты[?]
1K
Может кто нибудь подсказать как путь засунуть в секвенсор и анимировать начало пути чтобы он исчезал типо как пройдённый путь. Path limit Length если менять не то. И Translucent start size тоже прозрачность делает очень сильно размытой , начало пути всё равно немного видно. И не пойму как до пустим Translucent start size добавить для анимации в Секвенсор. Если кто может подсказать, буду благодарен.
Так же пытался двигать точки сплайна, путь уменьшается как надо но только до следующей точки.
 
Сверху Снизу