Подпишитесь на наш Telegram-канал, чтобы всегда быть в курсе важных обновлений! Перейти

Вопрос Курсы golang

Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
Ребят у кого нибудь есть платные слитые курсы для языка golang? Так же буду благодарен если будут курсы по js, html, css
Зачем нужны курсы когда есть,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Пройдя его ты в целом уже сможешь спокойно на нём писать, а дальше лишь только практика, много практики. Толку нет особо от курсов го
 
poor language design leads to nonsensical syntax like this
C-like:
Expand Collapse Copy
result, err = somethingThatMightErrorOut()
if err != nil {
    // ayo this an error?
    // what kind of an error is this?
    // boutta read the documentation ???
}

compare that to rust, for example
C-like:
Expand Collapse Copy
result = something_that_might_throw().unwrap() // panic out

rust has the best error management yet (errors as values are just the greatest).
 
Сначала ТСу:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
. Этого должно быть достаточно если уже знаешь хоть один объекто-ориентированный язык программирования

--------

poor language design leads to nonsensical syntax like this
C-like:
Expand Collapse Copy
result, err = somethingThatMightErrorOut()
if err != nil {
    // ayo this an error?
    // what kind of an error is this?
    // boutta read the documentation ???
}

compare that to rust, for example
C-like:
Expand Collapse Copy
result = something_that_might_throw().unwrap() // panic out

rust has the best error management yet (errors as values are just the greatest).

Rust unwrap on Go speedrun:
C-like:
Expand Collapse Copy
func Unwrap[T any](x T, err error) T {
	if err != nil {
		panic(err)
	}
	return x
}

This is not poor architecture, this is actually done to force devs to check for errors, instead of ignoring them, which means that developer is likely to catch an error and recover from it. If you will just unwrap everything in rust you will crash on every minor error (network errors, io errors, invalid input, etc.), which is opposite of "crash resistant".

Go and Rust have entirely different purposes (one is for designing fast, safe and lightweight multithreaded applications, another is for people with crab fetish), don't compare them...
 
til that go has generics which are usable

still, "this is actually done to force devs to check for errors" - yeah, we call that error handling. Go's error handling is bad. That's probably the only reason why I'm not using it.
 
Назад
Сверху Снизу