UE5 Plugin Simple UDP TCP Socket Server

  • Автор темы Автор темы Serguey
  • Дата начала Дата начала
Олдфаг
Олдфаг
Статус
Оффлайн
Регистрация
16 Ноя 2020
Сообщения
2,117
Реакции
3,612
sutss.jpg


V5.1, V5.6
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Сервер сокетов UDP TCP. Простота использования сокетов TCP и UDP в Blueprints.

Видео:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Changelog (5.00, 5.10, 5.20)
  • (05/30/2023) Version 1.51: Replaced an Unreal function that limited the maximum number of server instances to 12. There is no longer a limit.
Changelog (4.27, 5.00, 5.10)
  • (01/03/2022) Version 1.50: Memory management revised to avoid memory leaks. You don't have to connect a target in Blueprints anymore (except for the events). Minor bug fixes.
Changelog (4.26, 4.27, 5.00)
  • (09/26/2022) Version 1.44: Bugfix: Cross compiling should work now.
  • (09/02/2022) Version 1.43: Bugfix: Plugin could not be compiled on Linux.
  • (07/19/2022) Version 1.42: Bugfix: Plugin was not able to compile in C++ projects.
  • (04/22/2022) Version 1.41: You can now pass the RCON password as a parameter instead of loading it from a file.
  • (04/18/2022) Version 1.40: RCON protocol implemented. You can create an RCON server that communicates with third party RCON clients.

Технические детали / Technical Details:
  • Send and receive Bytes or Text (UTF-8*) over UDP and TCP
  • Runs asynchronously in own threads (Don't affect game performance)
  • Blueprint independent
  • Multiple servers simultaneously possible
  • IPv4 and IPv6
  • AES encryption and decryption
  • File sending and receiving over TCP (without RAM consumption)
  • RCON Protocol
  • HEX Functions
  • Different directory and file
    Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
  • Include C++ Source for C++ Projects
  • Tested with various Thirdparty Clients and thousands of connections simultaneously
  • Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
  • Support:
    Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
    (ENG,GER)
EngineVersion: UE5.1, VersionName: 1.51 (не последняя версия!):

V1.59 UE V5.6

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Последнее редактирование модератором:

TCP UDP Socket Server Plugin​


V1.59 UE V5.6
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

С помощью этого плагина вы можете легко использовать TCP- и UDP-соединения для отправки и получения данных в чертежах. Это сервер. Купить клиент можно
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
. Все функции можно использовать независимо практически во всех чертежах. Вы можете запустить сервер в чертеже A. Вы можете получать данные в чертежах B и C. Затем вы можете остановить сервер в чертеже X. Используйте UDP для потоковой передачи данных и игр (ваша собственная репликация). Для всего остального, например, подбора игроков, лобби и чата, подходит TCP. Я рекомендую свой
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
для передачи данных. Вам не нужен C++. Вы можете использовать этот
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
для тестирования и разработки. Нативизация может быть невозможна в чертежах, где используется плагин. См. документацию.

Version 1.12 and 1.20 tested on: Windows 10, Mojave, Android 7 and 9, IOS 12.

Free
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
with GUI (245MB)

Demo Projects
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
and newer (Plugin needed, GUI Elments are so big because of mobile),
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Demo that shows how to find a server on the LAN.
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
(Server and
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Plugins needed),
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
,
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Changelog (4.27, 5.1 - 5.6)
  • (09/11/2025) Version 1.62: Fixed a minor memory leak.
  • (06/27/2025) Version 1.61: Stability update. Primarily Android.
  • (01/07/2025) Version 1.59: Stability update
  • (01/02/2025) Version 1.58: Bugfix: Fixed potential buffer overflow when using the “length separator”. Old UE versions brought up to date.

Technical details​

Epic only allows updates for the newest three engine versions. There might be features missing in older engine versions. Contact me if you are unsure.
  • Send and receive Bytes or Text (UTF-8*) over UDP and TCP
  • Runs asynchronously in own threads (Don't affect game performance)
  • Blueprint independent
  • Multiple servers simultaneously possible
  • IPv4 and IPv6
  • AES encryption and decryption
  • File sending and receiving over TCP (without RAM consumption)
  • RCON Protocol
  • HEX Functions
  • Different directory and file
    Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
  • Include C++ Source for C++ Projects
  • Tested with various Thirdparty Clients and thousands of connections simultaneously
  • Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
  • Support: unrealmarketplace@virtualbird.de (ENG,GER)
* Chinese, Russian, etc.

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Назад
Сверху Снизу