UE5 Plugin Terracrust: Procedural Landscape

Модератор раздела «Unreal Engine»
Модератор
Статус
Оффлайн
Регистрация
12 Авг 2020
Сообщения
4,447
Реакции[?]
4,155
Поинты[?]
2M
1725195504987.png

V5.4
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Terracrust - это мощный набор инструментов, позволяющий вам с легкостью процедурно создавать ландшафтные кисти.

Технические детали / Technical Details:

Features:
  • GPU accelerated terrain generation
  • Custom graph editor to create procedural landscape brushes
  • Non-destructive smart brush system to edit landscape by using procedural graphs
  • 100+ nodes to work with including various simulation nodes such as hydraulic erosion and flow map generation
  • Texture baking in custom graph editor
Bonus content:
  • Auto-Landscape material supporting up to 8 weight painted layers (used in the scenes in the video)
  • 28 baked height brush textures
Code Modules:
  • Terracrust [Runtime]
  • TerracrustEditor [Editor]
  • TerracrustLandscapeEditor [Editor]
  • TerracrustShader [Runtime]
Number of Blueprints: 3
Number of C++ Classes: 176
Network Replicated: No
Supported Development Platforms: Win64
Supported Target Build Platforms: Win64 (others not tested)
------------------------------------------
Documentation:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Important/Additional Notes:
  • The required video memory may vary depending on the landscape size and the number of brushes used. It is recommended to run the plugin on a modern discrete GPU for optimal performance.
  • Although the generator can evaluate outputs during runtime, the plugin is designed for landscape editing within editor builds only. For procedural runtime landscape generation in packaged builds, you will need to use a custom landscape solution that supports runtime editing, as the default Unreal Engine landscape system does not support it out-of-the-box.

V1.0 UE V5.4

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Сверху Снизу