Модератор раздела «Unreal Engine»
-
Автор темы
- #1
V5.3 - V5.4
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Трейлер / Trailer:
LGUI (Lex GUI) - мощная система 3D UI, вложенный рабочий процесс сборки, библиотека анимации анимации
Технические детали / Technical Details:
New features in LGUI 3.4.15:
- Add new layout components just like UMG's layout, with name start of UIPanelLayout: UIPanelLayout_HorizontalBox, UIPanelLayout_VerticalBox, UIPanelLayout_UniformGrid, UIPanelLayout_FlexibleGrid, Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
- Support Multisample Anti-Aliasing (MSAA) in LGUIRenderer (ScreenSpace, WorldSpaceLGUIRenderer, RenderTarget), just enable it in ProjectSettings->LGUI. Support on Windows(DX11 & DX12) and Android(Vulkan) and MacOS, IOS not tested.
- Support Substrate material mode in UE5.3.
- UIRecyclableScrollView now support infinite loop, just check on InfiniteLoop.
- New UI element type UIWidget which can render UMG in LGUI! And UIWidgetInteraction component for interact with it!
- New UI element type UIRenderTarget which can show LGUICanvas with RenderMode of RenderTarget! And support interact by LGUIRenderTargetInteraction component. We can use it like a Retainer Box.
- New UI element type UIFrameCapture which can capture viewport as texture for further use.
- Full source code
- Create UI directly inside level editor
- 3D UI in world and screen space
- Nested prefab for UI and other typeof actors
- Dynamic font
- Dynamic SDF font
- Dynamic atlas packing
- Full editor integration
- Full Blueprint support
- Horizontal/ Vertical/ Grid Layout control
- Component based workflow
- Flexible event system
- Use prefab to store UI as asset, and restore it at runtime or editor
- Tween animation system for UI and UE4’s build-in objects, and extensible for custom objects
- Rich Text
- UIEffect(Shadow, LongShadow, Outline, GradientColor)
- Text Animation
- SpecialEffects(BackgroundBlur, BackgroundPixelate)
- LGUI (Runtime)
- LGUIEditor (Editor)
- LGUIK2Nodes (UncookedOnly)
- LTween (Runtime)
Supported Development Platforms: Windows Mac
Supported Target Build Platforms: Windows Mac Android IOS
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Особенности и руководство:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.