Модератор раздела «Unreal Engine»
-
Автор темы
- #1
V4.24+
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Трейлер / Trailer:
Создайте себе взвод, следующий за вами повсюду, используя различные формирования по изображениям
Технические детали / Technical Details:
Update 2.0:
* You can have differents formations from images now
Hello,
I propose a blueprint script that will allow you to have soldiers who will follow you everywhere on different formations.
On 4 different positions (v1):
- Square
- Line
- V Shape
- Random
- SM_Cave_WarSpoils_Helmet
- SM_Cave_WarSpoils_Shield
- SM_Cave_WarSpoils_Sword
I use 64x64 images to work with black and white.
Compression Setting : VectorDisplacementmap(RGBA8)
TestPointsPattern is your savior that can make your life easy.
Test button to test your config
- Scaling for spacing the soldier
- Near equals to adjusts the detection
- X/Y debug line put the number of lines
- Radius distance is to detect the closest point on segment ( check debug to understand)
- Near equal leader is to detect the red pixel
- Leader to check if there a leader or not
- leader space will let you put soldier closer to you
Technical Details
Features:
- Fully Custom number of soldier
- Real-time movement
Number of CPP: 2 (1 .h and 1 .cpp)
Input: base + inside blueprint
Documentation: In project
Meshs: 3 meshs from the "particle Effects" learn section (warSpoil)
- SM_Cave_WarSpoils_Helmet
- SM_Cave_WarSpoils_Shield
- SM_Cave_WarSpoils_Sword
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.