UE4 Asset Auto Material Setup

Модератор раздела «Unreal Engine»
Модератор
Статус
Оффлайн
Регистрация
12 Авг 2020
Сообщения
4,397
Реакции[?]
3,872
Поинты[?]
2M
1657728390807.png

V4.26 - V4.27, V5.0
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Автоматическая настройка материалов - это простой в использовании инструмент, позволяющий вдвое сократить время разработки для импорта текстур и создания материалов.
Ресурс был в основном разработан для текстур, поступающих от SUBSTANCE PAINTER. Но у него есть и функциональные возможности для работы
Для любой настройки текстуры на основе свободно редактируемых шаблонов текстурных суффиксов.
Простой щелчок правой кнопкой мыши по активам, которые вы хотите настроить автоматически, отображает функции автоматической настройки материала.
Актив не нуждается в упаковке, и ваш проект никогда не будет зависеть от него.

Changelog:
V1.02​
  • Added support for UDIMs and Virtual Textures
V1.01​
  • Added support for UE5
Технические детали / Technical Details:
  • Asset is standalone and does not need any packaging
  • Asset requires free in engine "Editor Scripting Utilities" by EPIC
  • Automatic setup of MULTIPLE! materials with textures imported from SUBSTANCE PAINTER at once
  • Automatic setup of sRGB value for Substance Painter textures
  • Automatic setup of ONE! material at a time with NON SUBSTANCE PAINTER textures based on texture suffix
  • easy to use with right click on assets
  • easy accessible settings
  • purely editable Blueprint Utility based, no code
  • examples provided inside the asset folder
Number of Blueprints: 1
Supported Development Platforms:
Windows: (Yes)
Documentation:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Important/Additional Notes:
  • Asset requires free in engine "Editor Scripting Utilities" by EPIC
  • Blend mode must be set manually since UE4 has no feature to set it vie Blueprint Utility jet
  • Non substance painter materials are restricted to ONE material setup at a time
  • Materials are set up with constants not parameters, because parameter setup via blueprint is not supported by engine at the moment (UE4.27)
V1.02 V4.26 - V4.27, V5.0

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Сверху Снизу