UE5 Asset Customizable FP Arms Animations

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
11 Сен 2021
Сообщения
66
Реакции[?]
78
Поинты[?]
12K
1b-1920x1080-37b12dbfd9a48fd8127ca620177aed8d.png

V5.1
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Анимация для UE5 и UE4 выполнена на движке с пультом управления. Исходный код и оснастка включены, готовы к модификации внутри движка!
*Note: CONTROL RIG plugin needed for editing the anims. Already comes with Unreal, just check if it's enabled. (Not necessary for using the anims, only for editing them).

*New in UE 5.1 - CONSTRAINTS: now the 5.1 version makes use of the new PARENT CONSTRAINT to bind the mag to the hand during the reload. This was a requested feature!

Handcrafted animations for the Mannequin arms created inside the Unreal Engine using Control Rig! Fully editable inside Unreal to suit your needs, no Blender, Maya, etc. needed!! Each animation is accompanied by its source file, which is the LevelSequence file in which the animation was created in Unreal.

A custom Control Rig was created specially for making these animations, which facilitates keeping both hands on the gun. The custom rig also has automatic twisting of the forearm (lowerarm) twist bones when animating the hands. This rig is included.

All arms anims and the arms custom rig were designed for the Epic's mannequin arms skeleton.

Includes a low poly rifle with a skeleton compatible with the
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
, which is free in the Marketplace!

Includes also a custom rig made for animating the rifle skeleton and this rig is compatible with both the included low poly rifle and the
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
! (This rig can be seen as a quality-of-life feature as it's not required - you can also easily animate the rifle with the
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
that already comes with Control Rig)

Технические детали / Technical Details:

Rigged to Epic skeleton: Yes
If rigged to the Epic skeleton, IK bones are included: Yes
Number of Animations:
22 anim sequences total:
  • 19 for the arms: idle, walk slow, walk fast, run, sprint, 2x aim sway , 2x aim steady (hold breath), 2x walk aiming, fire, 2x fire aiming, reload empty, reload loaded, equip, un-equip, inspect. Each one accompanied by its editable LevelSequence file
  • 3 for the rifle: fire, reload empty, reload loaded. Each one accompanied by its editable LevelSequence file
2 montages for the arms: auto fire and auto fire aiming
2 blendspaces for the arms: not aiming movement and aiming movement
1 anim blueprint for the test character
Animation types (Root Motion/In-place): In-place
Supported Development Platforms:
Windows: Yes
Important/Additional Notes: Modifying the anims inside Unreal Engine requires the Control Plugin enabled, using the anims doesn't require it

(January 2023 Update)
 
Последнее редактирование модератором:
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
11 Сен 2021
Сообщения
66
Реакции[?]
78
Поинты[?]
12K
Я перезалил ассет с январской обновой.
Добавлены независимые контролеры рук и новая анимация бега.
Анимировать перезарядки стало проще.
 
Новичок
Статус
Оффлайн
Регистрация
16 Окт 2022
Сообщения
1
Реакции[?]
0
Поинты[?]
0
Здравствуйте! Скажите пожалуйста, в паке только пульт управления или же есть и готовые анимации?
 
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
11 Сен 2021
Сообщения
66
Реакции[?]
78
Поинты[?]
12K
Здравствуйте! Скажите пожалуйста, в паке только пульт управления или же есть и готовые анимации?
23 anim sequences total:
20 for the arms: idle, walk slow, walk fast, run, 2x sprint, 2x aim sway , 2x aim steady (hold breath), 2x walk aiming, fire, 2x fire aiming, reload empty, reload loaded, equip, un-equip, inspect. Each one accompanied by its editable LevelSequence file
3 for the rifle: fire, reload empty, reload loaded. Each one accompanied by its editable LevelSequence file
LevelSequence тут это исходный файл, который ты изменяешь как тебе нужно. Из него ты экспортируешь готовые анимации.
Исходя из этого, в паке уже есть 23 готовые анимации, которые ты можешь либо подправить с помощью пульта управления, либо использовать как есть.
Здесь показаны большинство анимаций, которые уже есть в паке:
 
Похожие темы
Сверху Снизу