Вопрос ImGui C2144 синтаксическая ошибка: перед "bool" требуется ";" как исправить

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Янв 2020
Сообщения
382
Реакции[?]
63
Поинты[?]
2K
когда пытаюсь собрать проект вылезает такая ошибка
Ошибка C2144 синтаксическая ошибка: перед "bool" требуется ";" imgui_impl_win32.h 18 строка
когда делаю Double клик по ошибке курсор переводит сюда
1675874881564.png
вот весь код imgui_impl_win32.h
ImGui:
// dear imgui: Platform Backend for Windows (standard windows API for 32-bits AND 64-bits applications)
// This needs to be used along with a Renderer (e.g. DirectX11, OpenGL3, Vulkan..)

// Implemented features:
//  [X] Platform: Clipboard support (for Win32 this is actually part of core dear imgui)
//  [X] Platform: Keyboard support. Since 1.87 we are using the io.AddKeyEvent() function. Pass ImGuiKey values to all key functions e.g. ImGui::IsKeyPressed(ImGuiKey_Space). [Legacy VK_* values will also be supported unless IMGUI_DISABLE_OBSOLETE_KEYIO is set]
//  [X] Platform: Gamepad support. Enabled with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableGamepad'.
//  [X] Platform: Mouse cursor shape and visibility. Disable with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NoMouseCursorChange'.

// You can use unmodified imgui_impl_* files in your project. See examples/ folder for examples of using this.
// Prefer including the entire imgui/ repository into your project (either as a copy or as a submodule), and only build the backends you need.
// If you are new to Dear ImGui, read documentation from the docs/ folder + read the top of imgui.cpp.
// Read online: https://github.com/ocornut/imgui/tree/master/docs

#pragma once
#include "imgui.h"      // IMGUI_IMPL_API

IMGUI_IMPL_API bool     ImGui_ImplWin32_Init(void* hwnd);
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_Shutdown();
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_NewFrame();

// Win32 message handler your application need to call.
// - Intentionally commented out in a '#if 0' block to avoid dragging dependencies on <windows.h> from this helper.
// - You should COPY the line below into your .cpp code to forward declare the function and then you can call it.
// - Call from your application's message handler. Keep calling your message handler unless this function returns TRUE.

#if false
extern IMGUI_IMPL_API LRESULT ImGui_ImplWin32_WndProcHandler(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);
#endif

// DPI-related helpers (optional)
// - Use to enable DPI awareness without having to create an application manifest.
// - Your own app may already do this via a manifest or explicit calls. This is mostly useful for our examples/ apps.
// - In theory we could call simple functions from Windows SDK such as SetProcessDPIAware(), SetProcessDpiAwareness(), etc.
//   but most of the functions provided by Microsoft require Windows 8.1/10+ SDK at compile time and Windows 8/10+ at runtime,
//   neither we want to require the user to have. So we dynamically select and load those functions to avoid dependencies.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableDpiAwareness();
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForHwnd(void* hwnd);       // HWND hwnd
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForMonitor(void* monitor); // HMONITOR monitor

// Transparency related helpers (optional) [experimental]
// - Use to enable alpha compositing transparency with the desktop.
// - Use together with e.g. clearing your framebuffer with zero-alpha.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableAlphaCompositing(void* hwnd);   // HWND hwnd
там еще помимо этого 3 ошибки есть
1675874982744.png
я пытался перезагрузить visual studio, компьютер, собрать проект, заменить все ImGui файлы проекта на новые ничего не помогло как вы понимаете
 
Рисую демонической кровью
Забаненный
Статус
Оффлайн
Регистрация
10 Дек 2021
Сообщения
124
Реакции[?]
46
Поинты[?]
1K
Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
когда пытаюсь собрать проект вылезает такая ошибка
Ошибка C2144 синтаксическая ошибка: перед "bool" требуется ";" imgui_impl_win32.h 18 строка
когда делаю Double клик по ошибке курсор переводит сюда
Посмотреть вложение 237935
вот весь код imgui_impl_win32.h
ImGui:
// dear imgui: Platform Backend for Windows (standard windows API for 32-bits AND 64-bits applications)
// This needs to be used along with a Renderer (e.g. DirectX11, OpenGL3, Vulkan..)

// Implemented features:
//  [X] Platform: Clipboard support (for Win32 this is actually part of core dear imgui)
//  [X] Platform: Keyboard support. Since 1.87 we are using the io.AddKeyEvent() function. Pass ImGuiKey values to all key functions e.g. ImGui::IsKeyPressed(ImGuiKey_Space). [Legacy VK_* values will also be supported unless IMGUI_DISABLE_OBSOLETE_KEYIO is set]
//  [X] Platform: Gamepad support. Enabled with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableGamepad'.
//  [X] Platform: Mouse cursor shape and visibility. Disable with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NoMouseCursorChange'.

// You can use unmodified imgui_impl_* files in your project. See examples/ folder for examples of using this.
// Prefer including the entire imgui/ repository into your project (either as a copy or as a submodule), and only build the backends you need.
// If you are new to Dear ImGui, read documentation from the docs/ folder + read the top of imgui.cpp.
// Read online: https://github.com/ocornut/imgui/tree/master/docs

#pragma once
#include "imgui.h"      // IMGUI_IMPL_API

IMGUI_IMPL_API bool     ImGui_ImplWin32_Init(void* hwnd);
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_Shutdown();
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_NewFrame();

// Win32 message handler your application need to call.
// - Intentionally commented out in a '#if 0' block to avoid dragging dependencies on <windows.h> from this helper.
// - You should COPY the line below into your .cpp code to forward declare the function and then you can call it.
// - Call from your application's message handler. Keep calling your message handler unless this function returns TRUE.

#if false
extern IMGUI_IMPL_API LRESULT ImGui_ImplWin32_WndProcHandler(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);
#endif

// DPI-related helpers (optional)
// - Use to enable DPI awareness without having to create an application manifest.
// - Your own app may already do this via a manifest or explicit calls. This is mostly useful for our examples/ apps.
// - In theory we could call simple functions from Windows SDK such as SetProcessDPIAware(), SetProcessDpiAwareness(), etc.
//   but most of the functions provided by Microsoft require Windows 8.1/10+ SDK at compile time and Windows 8/10+ at runtime,
//   neither we want to require the user to have. So we dynamically select and load those functions to avoid dependencies.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableDpiAwareness();
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForHwnd(void* hwnd);       // HWND hwnd
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForMonitor(void* monitor); // HMONITOR monitor

// Transparency related helpers (optional) [experimental]
// - Use to enable alpha compositing transparency with the desktop.
// - Use together with e.g. clearing your framebuffer with zero-alpha.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableAlphaCompositing(void* hwnd);   // HWND hwnd
там еще помимо этого 3 ошибки есть
Посмотреть вложение 237936
я пытался перезагрузить visual studio, компьютер, собрать проект, заменить все ImGui файлы проекта на новые ничего не помогло как вы понимаете
значит ты где-то забыл поставить " ; "
 
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Янв 2020
Сообщения
382
Реакции[?]
63
Поинты[?]
2K
значит ты где-то забыл поставить " ; "
почему тогда компилятор ссылается на imgui_impl_win32.h?
исправил. Поставил ; на одной из инструкций видимо баги компилятора
 
Последнее редактирование:
Рисую демонической кровью
Забаненный
Статус
Оффлайн
Регистрация
10 Дек 2021
Сообщения
124
Реакции[?]
46
Поинты[?]
1K
Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Янв 2020
Сообщения
382
Реакции[?]
63
Поинты[?]
2K
Рисую демонической кровью
Забаненный
Статус
Оффлайн
Регистрация
10 Дек 2021
Сообщения
124
Реакции[?]
46
Поинты[?]
1K
Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
Ревёрсер среднего звена
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
24 Ноя 2022
Сообщения
303
Реакции[?]
108
Поинты[?]
57K
когда пытаюсь собрать проект вылезает такая ошибка
Ошибка C2144 синтаксическая ошибка: перед "bool" требуется ";" imgui_impl_win32.h 18 строка
когда делаю Double клик по ошибке курсор переводит сюда
Посмотреть вложение 237935
вот весь код imgui_impl_win32.h
ImGui:
// dear imgui: Platform Backend for Windows (standard windows API for 32-bits AND 64-bits applications)
// This needs to be used along with a Renderer (e.g. DirectX11, OpenGL3, Vulkan..)

// Implemented features:
//  [X] Platform: Clipboard support (for Win32 this is actually part of core dear imgui)
//  [X] Platform: Keyboard support. Since 1.87 we are using the io.AddKeyEvent() function. Pass ImGuiKey values to all key functions e.g. ImGui::IsKeyPressed(ImGuiKey_Space). [Legacy VK_* values will also be supported unless IMGUI_DISABLE_OBSOLETE_KEYIO is set]
//  [X] Platform: Gamepad support. Enabled with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableGamepad'.
//  [X] Platform: Mouse cursor shape and visibility. Disable with 'io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NoMouseCursorChange'.

// You can use unmodified imgui_impl_* files in your project. See examples/ folder for examples of using this.
// Prefer including the entire imgui/ repository into your project (either as a copy or as a submodule), and only build the backends you need.
// If you are new to Dear ImGui, read documentation from the docs/ folder + read the top of imgui.cpp.
// Read online: https://github.com/ocornut/imgui/tree/master/docs

#pragma once
#include "imgui.h"      // IMGUI_IMPL_API

IMGUI_IMPL_API bool     ImGui_ImplWin32_Init(void* hwnd);
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_Shutdown();
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_NewFrame();

// Win32 message handler your application need to call.
// - Intentionally commented out in a '#if 0' block to avoid dragging dependencies on <windows.h> from this helper.
// - You should COPY the line below into your .cpp code to forward declare the function and then you can call it.
// - Call from your application's message handler. Keep calling your message handler unless this function returns TRUE.

#if false
extern IMGUI_IMPL_API LRESULT ImGui_ImplWin32_WndProcHandler(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);
#endif

// DPI-related helpers (optional)
// - Use to enable DPI awareness without having to create an application manifest.
// - Your own app may already do this via a manifest or explicit calls. This is mostly useful for our examples/ apps.
// - In theory we could call simple functions from Windows SDK such as SetProcessDPIAware(), SetProcessDpiAwareness(), etc.
//   but most of the functions provided by Microsoft require Windows 8.1/10+ SDK at compile time and Windows 8/10+ at runtime,
//   neither we want to require the user to have. So we dynamically select and load those functions to avoid dependencies.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableDpiAwareness();
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForHwnd(void* hwnd);       // HWND hwnd
IMGUI_IMPL_API float    ImGui_ImplWin32_GetDpiScaleForMonitor(void* monitor); // HMONITOR monitor

// Transparency related helpers (optional) [experimental]
// - Use to enable alpha compositing transparency with the desktop.
// - Use together with e.g. clearing your framebuffer with zero-alpha.
IMGUI_IMPL_API void     ImGui_ImplWin32_EnableAlphaCompositing(void* hwnd);   // HWND hwnd
там еще помимо этого 3 ошибки есть
Посмотреть вложение 237936
я пытался перезагрузить visual studio, компьютер, собрать проект, заменить все ImGui файлы проекта на новые ничего не помогло как вы понимаете
Мб макрос IMGUI_IMPL_API не видит, у меня так с откомпилированными протобафами происходит
Попробуй заменить его на само содержимое макроса(если оно есть)
 
Сверху Снизу