UE5 Asset UE5 Exclusive Nav Mesh Vehicle AI

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
11 Окт 2018
Сообщения
125
Реакции[?]
260
Поинты[?]
65K


V5.1
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Простой, но надежный способ управления ИИ автомобиля с использованием стандартной навигационной системы движка. Работайте напрямую с любой фишкой транспортного средства, используя тот же код движения, что и любое транспортное средство, управляемое игроком. Мультиплеер готов.

Технические детали / Technical Details:

Features:
  • Works with any vehicle pawn, only requiring a few code changes (See bellow for a short tutorial);
  • Makes use of the normal player controlled code and settings of the vehicles, like physics, engine curves, tire settings, etc...;
  • Works with the engine's default nav mesh system, like any other AI pawn or character (See important note bellow);
Number of Blueprints: 6 (2 main blueprints and 4 used for testing scene and test vehicle).
Input: None, since it's a AI system.
Network Replicated: Yes.
Supported Development Platforms: Windows, Mac
Windows: Yes
Mac: Yes

Important/Additional Notes:
  • Pay attention to your nav mesh settings, they reset everytime you re-open your level unless you have those settings set on your project settings (it's a engine related issue). For this reason, make sure you put your agent radious in the nav mesh settings to a high number (recommend 500), so the vehicle doenst try to go through places it can't fit.
  • Make sure if you import the system into your own UE5 project, Chaos vehicles plugin must be enabled, if not you will get errors.

 
Последнее редактирование модератором:
Сверху Снизу