UE4 Asset Clean me up Scotty Automatic project organizing tool

Участник
Статус
Оффлайн
Регистрация
10 Июн 2020
Сообщения
445
Реакции[?]
1,414
Поинты[?]
379K


V4.23+
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Контекстное меню + виджет Editor Utility

Технические детали / Technical Details:

Cleanup
: Move all assets in appropriate folders. For Example, all Blueprints will be moved to a folder called Blueprints
Add Prefixes: Automatically add prefixes to all your assets according to your own, or the official UE4 naming convention (Textures with T_, Materials with M_, Material Instances with MI_ ...)
Remove unused assets: Remove all unused assets in a specified folder/project. An unused asset is defined by its references. Please read the documentation for further information.
Lock folders: For example, if you want to keep assets you are not using yet, but planning to use in the future
Set sRGB colors on all textures matching the specified pattern (_ORM, _Metallic, etc.)
Delete empty folders: Especially useful after running the cleanup function. Locked folders will be ignored
Batch rename files matching the defined pattern and update all of their dependencies.

All Nodes and functions are layout in a clean way (no pun intended). This way you can easily adjust them if you need to.
Widget Utility + Context menu directly integrated into the Unreal UI
In 4.23+ We switched to the new editor utility widget.
Updates will all be 4.23+ from now on!
Important/Additional Notes
: Depending of your chosen settings this tool can heavily impact the structure of your project. Be sure to always save a copy of it before applying any operations. The author of this tool can not be held responsible for any damage caused by the use of this tool. Always use Soure Control like Git for your projects!

 
Последнее редактирование:
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
6 Июл 2020
Сообщения
73
Реакции[?]
30
Поинты[?]
35K
Я курс выкладывал на форуме как программировать такие вещи в движке. Советую посмотреть . https://yougame.biz/threads/285941/
Автор данного пака как раз в курсе делает эту штуку.
 
Участник
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Фев 2019
Сообщения
708
Реакции[?]
376
Поинты[?]
153K


V4.23+



Трейлер / Trailer:

Контекстное меню + виджет Editor Utility

Технические детали / Technical Details:

Cleanup
: Move all assets in appropriate folders. For Example, all Blueprints will be moved to a folder called Blueprints
Add Prefixes: Automatically add prefixes to all your assets according to your own, or the official UE4 naming convention (Textures with T_, Materials with M_, Material Instances with MI_ ...)
Remove unused assets: Remove all unused assets in a specified folder/project. An unused asset is defined by its references. Please read the documentation for further information.
Lock folders: For example, if you want to keep assets you are not using yet, but planning to use in the future
Set sRGB colors on all textures matching the specified pattern (_ORM, _Metallic, etc.)
Delete empty folders: Especially useful after running the cleanup function. Locked folders will be ignored
Batch rename files matching the defined pattern and update all of their dependencies.

All Nodes and functions are layout in a clean way (no pun intended). This way you can easily adjust them if you need to.
Widget Utility + Context menu directly integrated into the Unreal UI
In 4.23+ We switched to the new editor utility widget.
Updates will all be 4.23+ from now on!
Important/Additional Notes
: Depending of your chosen settings this tool can heavily impact the structure of your project. Be sure to always save a copy of it before applying any operations. The author of this tool can not be held responsible for any damage caused by the use of this tool. Always use Soure Control like Git for your projects!

Скрытое содержимое
А есть этот ассет на версию 5.1? А то на ней у него некоторые вещи ломаются :(
 
Участник
Статус
Оффлайн
Регистрация
17 Фев 2019
Сообщения
708
Реакции[?]
376
Поинты[?]
153K
закинул вторую ссылку под вариантом 2 . он такое же но возможно при распаковки упаковки были ошибки. жду ответа какую удалить ссылку . в личку пишите
Вообщем вторую ссылку можно убирать. Он такой же, да и отзывы я почитал у людей на маркете та же проблема. Вообщем там не компилируется главный виджет. Мне он по сути и не нужен, но я посижу посмотрю что там может починю. Если будут успехи выложу сюда
 
Сверху Снизу