UE5 Asset Ia scatter

Покинул портал. Не писать.
Легенда форума
Статус
Оффлайн
Регистрация
1 Авг 2016
Сообщения
4,362
Реакции[?]
5,682
Поинты[?]
170K
1681705978946.png

V5.1, V5.3 - V5.4
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

ia scatter - это простой, быстрый и многофункциональный инструмент для рассеивания в unreal Engine.

Его можно использовать для разброса экземпляров статических сеток или элементов чертежа на любой поверхности. подходит для абстракций, растений, природы, камней, зданий, антенн на зданиях, подходит для чего угодно.

Независимо от того, создаете ли вы большую среду с открытым миром или небольшую сцену в помещении, ia scatter поможет вам вдохнуть жизнь в ваш проект и в кратчайшие сроки создать естественные сцены с эффектом погружения. Этот инструмент помогает вам распределять активы несколькими щелчками мыши, создавая бесшовную и убедительную среду за считанные минуты, легко, с точностью и контролем. Экономьте время и повышайте производительность, избегая утомительного ручного размещения, сохраняя при этом гибкость для внесения изменений "на лету".

Технические детали / Technical Details:
Number of Blueprints: 2
Supported Development Platforms: Win/Mac
Notes:
  • Version 1.98 and above needs geometry script plugin enabled
  • This is a blueprint product, the assets shown in the videos and screenshots are not included. Some polyhaven.com assets are included for testing purposes.
  • Enabling nanite for all static meshes is recommended
  • Enabling preserve area for the foliage static meshes is recommended
Features:
  • preset saving and loading system
  • Area, spline, planar, linear and point tracing options. 1D and omnidirectional
  • static mesh voxelization distribution and texture map instance projection
  • static mesh, actor(blueprint), skeletal mesh, niagara system and geometry collection instancing (with probability setting)
  • voxel geometry generation
  • convex / concave detection mode
  • clustering
  • proximity to actor scale
  • scale falloff gradient with ratio control
  • look-at rotation options and target (3d widget)
  • use spline from separate actor
  • apply spline rotation to instances
  • fixed instance distance along spline
  • tracing special behavior based on physical materials and selection of actors
  • ignore actors from trace (trace passthrough)
  • Avoid overlapping (2 methods) and instance minimum distance
  • Slope angle distribution
  • function in control panel with autoPopulate (append selected static meshes or blueprints to selected ia scatter(s))
  • function in control panel to convert scattered instances to actual scene actors
  • Scattering area can be rotated to face any direction
  • Separate instanced mesh relative scale
  • location grid snapping
  • Complete instance rotation control with rotation snapping
  • Complete instance uniform and non uniform scale control
  • Align instances to normal
  • Instances distance from face (along normal)
  • Instance collision type selection
  • both construction script and event graph / runtime execution
current version 2.69 [6.Dec.2023]
Notes:
  • Since version 1.98 ia scatter needs the Geometry script plugin enabled. The plugin comes with unreal engine editor and to enable it you can follow the steps at the beginning of
    Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
    .
  • ia scatter for unreal engine version 4.27 and 5.0 is currently provided without example maps. the maps will be recreated and added in a future update.
  • Voxelization does not work for 4.27 because of unreal engine 4 limitations.
  • This is a blueprint product, the assets shown in the videos and screenshots are not included. Some polyhaven.com assets are included for testing purposes.
  • Enabling Nanite for all static meshes is recommended.
  • Enabling preserve area for the foliage static meshes is recommended.
V1.98 UE V5.1
Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.

V2.92 UE V5.3

V2.92 UE V5.4
Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.

Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.
 
Последнее редактирование модератором:
«Unigine Developer»
Участник
Статус
Оффлайн
Регистрация
25 Ноя 2020
Сообщения
784
Реакции[?]
1,799
Поинты[?]
909K
Последнее редактирование:
Сверху Снизу