Исходник MFPS 2.0: Multiplayer FPS + 20 аддонов

  • Автор темы Автор темы evrocore
  • Дата начала Дата начала
Пользователь
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Апр 2023
Сообщения
82
Реакции
32

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
MFPS 2.0 is an advanced multiplayer first-person shooter game kit to help kickstart the development of your own online multiplayer First Person Shooter (FPS) game. this template includes all the basics and tons of advanced systems and features that all multiplayer shooters require; this game framework is very polished, utilizing the latest Unity game engine technologies with high efficiency and performance, including a professional UI using full UGUI, player Mecanim animations, and plenty of options to customize to your taste and needs. Utilizing Photon PUN 2 as the network framework solution, you have three different game modes in the core of the kit: Free for All, Team Death Match, and Capture the Flag. Additionally, there are four player classes that you can modify to your taste and seven different kinds of weapons: Rifle, Sniper, Shotgun, Pistol, Grenade, Launcher, and Knife. This kit comes with AAA graphics-ready and is very easy to customize and reskin even for beginner developers; the built-in editor tutorials and documentation, plus the complete source C# code, make this kit one of the world's best online multiplayer development assets available right now.

В архиве добавлены 20 аддонов последней версии для MFPS 1.9.3
ULogin
Clan system
Class customization
Customizer
Cover point
Gunrace
Elimination
Emblems
Game resume pro
Kill streak notifer
Level system
Mini map
Mobile control
Paypal for shop
Player pack 1
Player pack 2
Player selector
Scope pro
Shop
Weapon pack 1
Скачать:



Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.



FPLegs+MatchMakingPro

Интеграция с ассетом Destroit Destruction

Интеграция с ассетом Loading screen и аддон Game News
https://yougame.biz/threads/290884/post-2919020

Аддон Demolition
https://yougame.biz/threads/290884/post-2919463
 
Последнее редактирование:
Фикс если есть баг с оружием

Problem: FPWeapons don't get back to the default position when aiming after running or walking, when using Animator and using custom walk and run animations.

Report: ⁠Неизвестно


In bl_WeaponAnimation.cs > add these function:
Код:
Expand Collapse Copy
/// <summary>
    ///
    /// </summary>
    private void OnDisable()
    {
        if (m_AnimationType == AnimationType.Animator)
        {
            bl_EventHandler.onLocalAimChanged -= OnAim;
        }  
    }

/// <summary>
    ///
    /// </summary>
    /// <param name="isAiming"></param>
    void OnAim(bool isAiming)
    {
        if (m_AnimationType == AnimationType.Animator)
        {
            if (!isAiming || ParentGun.FPState == PlayerFPState.Reloading) return;

            animator.Play("Idle", 0, 0);
        }
    }

In the same script, in the OnEnable() function > add this line:
Код:
Expand Collapse Copy
  bl_EventHandler.onLocalAimChanged += OnAim;
after this line:
Код:
Expand Collapse Copy
 if (AnimatedMovements) { playerReferences.weaponBob.AnimatedThis(UpdateAnimated, true); } else { playerReferences.weaponBob.AnimatedThis(null, false); }
Finally, make sure your FPWeapon Animator Controller does have an Idle Animation Clip in the Idle StateMachine.

----------------------------------------------------------------------------

Фикс не засчитываются очки в режиме FFA:

In bl_PlayerHealtManager.cs > AddKill(...) > change this line:
Код:
Expand Collapse Copy
 if (elimatedTeam != Team.All && elimatedTeam != bl_PhotonNetwork.LocalPlayer.GetPlayerTeam())
With:
Код:
Expand Collapse Copy
  if (elimatedTeam == Team.All || elimatedTeam != bl_PhotonNetwork.LocalPlayer.GetPlayerTeam())
In bl_AIShooterHealth.cs > Die(...) > change this line:
Код:
Expand Collapse Copy
 if (shooterAgent.AITeam != Team.All && shooterAgent.AITeam != bl_MFPS.LocalPlayer.Team)
With:
Код:
Expand Collapse Copy
 if (shooterAgent.AITeam == Team.All || shooterAgent.AITeam != bl_MFPS.LocalPlayer.Team)
 
Здравствуйте. Личный можно? Спасибо заранее.
 
Problem: Players can join to private rooms using the auto-matchmaking
Fix:
Add this parameter In bl_Lobby.cs:
Код:
Expand Collapse Copy
 public bool JoinedWithPassword { get; set; } = false;
In the same script > SetRoomPassword(...) > add this line:
Код:
Expand Collapse Copy
 JoinedWithPassword = true;
after these lines:
Код:
Expand Collapse Copy
 if (checkingRoom.PlayerCount < checkingRoom.MaxPlayers)                {
in bl_WaitingRoom.cs > WaitUntilFullyJoin() > add these lines:
Код:
Expand Collapse Copy
       if ((string)bl_PhotonNetwork.CurrentRoom.CustomProperties[PropertiesKeys.RoomPassword] != string.Empty && !bl_Lobby.Instance.JoinedWithPassword)        {            // if not, that means the player enter to a room with password using the matchmaking,            // the matchmaking is controller by Photon so it doesn't check if a room has a password before select it            // so we can only determine this once joined to the room            PhotonNetwork.LeaveRoom();            Debug.Log("Leaving room because this is a private room.");            yield break;        }
after these lines:
Код:
Expand Collapse Copy
 while (!PhotonNetwork.InRoom)        {            yield return null;        }
In bl_Lobby.cs > CreateRoom(...) > add this line:
Код:
Expand Collapse Copy
 JoinedWithPassword = true;
After these lines:
Код:
Expand Collapse Copy
 SetLobbyChat(false); justCreatedRoomName = roomInfo.roomName;
 
Инструкция по интеграции с ассетом DestroyIt - Destruction System

1) Импортировать ассет
2) На нужной сцене Открыть в верхнем меню Window => DestroyIt и выбрать Setup – Minimal
3) Переместить на сцену префаб Column из папки \DestroyIt\Demos (safe to delete)\Prefabs\Destructible Objects\Pristine
4)Добавить префабу Column два компонента PhotonView и PhotonTransformView ( во втором компоненте должны быть отмемечены галочки Position и Rotation)
5) В скрипте \DestroyIt\Scripts\Behaviors\Destructible.cs перед методом
Код:
Expand Collapse Copy
public void AppleDamage(float amount)
добавить
Код:
Expand Collapse Copy
[Photon.Pun.PunRPC]
6) В скрипте bl_Bullet.cs найти
Код:
Expand Collapse Copy
private bool OnHit(RaycastHit hit)
и после строки
Код:
Expand Collapse Copy
if (!bulletData.isNetwork)
        {
добавить
Код:
Expand Collapse Copy
DestroyIt.Destructible destObj = hit.collider.gameObject.GetComponentInParent<DestroyIt.Destructible>();
            if (destObj != null)
            {
            PhotonView pv = destObj.GetComponent<PhotonView>();
            pv.RPC("ApplyDamage", RpcTarget.All, bulletData.Damage);
            }

На этом все Интеграция завершена Можно тестить
 
Интеграция с ассетом Loading Screen

1) На сцене MainMenu перенсти выбранный префаб SceneLoaders
ChlscOy.jpeg


2) Для MFPS 19.x в скрипте bl_SimpleSceneLoader.cs раскоментировать строку #define Loading_Screen

Для версии 1.8.х

В скрипте bl_Lobby.cs находим метод IEnumerator MoveToGameScene():

в нем стороку
Код:
Expand Collapse Copy
 bl_UtilityHelper.LoadLevel((string)bl_PhotonNetwork.CurrentRoom.CustomProperties[PropertiesKeys.SceneNameKey]);

заменяем на
Код:
Expand Collapse Copy
 bl_SceneLoaderManager.LoadScene((string)bl_PhotonNetwork.CurrentRoom.CustomProperties[PropertiesKeys.SceneNameKey]);

Интеграция завершена
________________________________________________________________________________________________

Аддон новостей

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


скачать
 
Последнее редактирование:
скиньте пж ассет с аддонами в лс а то мне не доступна ссылка
 
Назад
Сверху Снизу