Олдфаг
-
Автор темы
- #1
V5.3+
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Трейлер / Trailer:
EasyMapper - это настройка основного материала, которая поддерживает проекцию текстур с выравниванием по миру (трипланарную) в сочетании с тесселяцией/смещением Nanite и расширенным смешиванием вершин в одном простом и элегантном пакете для легкого смешивания текстур между ресурсами.
Технические детали / Technical Details:
Features:
- World-Aligned Texture projection (No UV’s needed on any model).
- Texture-driven Nanite displacement/tessellation, works with World-Aligned Projection.
- Advanced Vertex Blending with height-masking, for natural-looking blends of up to 3 materials.
- Full texture adjustments, tiling, blend, and scale controls.
- Displacement Contrast/Intensity Adjustments
- Normal Intensity
- Albedo Adjustments
- Roughness Adjustments
- Ambient Occlusion Adjustments
- Triplanar Blend Contrast
- Global Scale
- Displacement, Vertex Color, and World-Aligned mapping are all toggleable.
- Allows quick mapping of large scenes with ease, without worrying about UV stretching.
- Test Scene included for learning.
ModelingToolsEditorMode
StaticMeshEditorModeling
Number of Unique Materials and Material Instances: 8
Number of Textures: 21
Texture Resolutions: 4096x4096, 2048x2048, 16x16
Supported Development Platforms:
Windows: Yes
Mac: Not Tested
Important/Additional Notes: Nanite Displacement will not work with Pathtracing, as the Pathtracer does not utilize Nanite.
The vertex blending and world-aligned/triplanar mapping WILL work with Pathtracing, however.
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.