Исходник Better Fog: Height Fog, Light Scattering & More

Модератор раздела «Unreal Engine»
Модератор
Статус
Оффлайн
Регистрация
23 Янв 2021
Сообщения
526
Реакции[?]
360
Поинты[?]
245K
8d644b83-dc58-4cc6-a7d1-3cf36b0703bb.jpg

Unity version 2021.3.0 +
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Better Fog — это эффект постобработки, предлагающий широкий спектр функций для создания разнообразных образов и стилей, от реалистичных до стилизованных. Этот эффект не является объемным решением, обеспечивающим оптимальную производительность. Он также включает в себя дополнительные функции, такие как аналитический туман мира в плоскости или сфере, собственный шейдер частиц тумана и многое другое. Созданный с использованием Shader Graph (URP) и редактора шейдеров Amplify (встроенный), Better Fog поддерживает прозрачные объекты без необходимости изменять их шейдеры.

Технические детали / Technical Details:
Features:

  • Screen Space Light Scattering (SSMS): Use it to create a more realistic feel for the fog.
  • Gradient Fog Colors: Create your own custom look or use one of the many gradients included with the asset.
  • Skybox Fog Integration: Ensure consistent visuals with any skybox.
  • Distance-Based Fog: Default fog with the option to use radial distance.
  • Height Fog: Atmospheric height fog.
  • Volume Blending: Use post-processing volumes to blend between various presets.
  • Transparents & Particle Support: The fog works well with particles and transparent objects.
  • World Fog: Customize and add fog using planes and spheres with custom shaders.
  • Custom Fog with Particles: Includes procedural fog particle FX.
  • Fog Energy Loss: Imitate the loss of photon energy due to fog scattering.
  • Simple Integration: Easily add the effect to your project.
  • Versatile Customization: Adjust each feature as needed and use keywords for better performance.
Compatibility:
Supports URP and Built-in versions 2021.3 and above.

Limitations:
  • Only supports directional light light scattering.
  • Non-volumetric.
  • No MSAA support.
  • Requires devices capable of depth rendering.
  • No support for orthographic camera, VR, webGL, VFX graph particles blending.
Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.
 
Сверху Снизу