Поворот по нажатию кнопки

Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
31 Янв 2024
Сообщения
19
Реакции[?]
1
Поинты[?]
1K
Здравствуйте, подскажите, пожалуйста, как с помощью blueprint реализовать механику поворота предмета при нажатие кнопки, к примеру, нажал раз предмет повернулся на 30 градусов, нажал еще и предмет повернулся еще 30. Я составил вот такую последовательность, но кнопка срабатывает один раз.
 

Вложения

Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
29 Июл 2020
Сообщения
39
Реакции[?]
5
Поинты[?]
1K
you need to set up a Blueprint system that tracks the current rotation and then applies the incremental rotation on each button press. Here's a step-by-step:

1: Track Rotation
  • In the Variables section of your Blueprint, add a new Float variable and name it CurrentRotationAngle.
  • This variable will track the current angle of rotation.
2: Buttonn Press Logic
  1. Event to Trigger Rotation :
    • In the Event Graph of your Blueprint, create an event that will be triggered when you press a button. If you're using a custom key input, create a new Input Action in your project settings (Edit > Project Settings > Input > Action Mappings). Add a new Action Mapping (eg, "RotateObject") and assign a key (eg, the "R" key).
  2. Rotate the Object :
    • In the Event Graph, create an event to respond to the input action. Drag your Action Mapping event into the graph (eg, InputAction RotateObject).
    • Now, we need to increment the CurrentRotationAngle by 30 degrees each time this event is triggered.
    • Add a Float + Float node to increase the CurrentRotationAngle by 30 degrees.
    • Assign the output of this addition to your CurrentRotationAngle variable.
  3. Set the Rotation :
    • Use the Make Rotator node to create a new rotation using the CurrentRotationAngle. Depending on the axis you want to rotate, set the corresponding value (eg, for Z-axis rotation, use CurrentRotationAngle as the Z input of Make Rotator).
    • Use the SetRelativeRotation node to apply the new rotation to the mesh component.
    • Connect the output of your Make Rotator to the SetRelativeRotation.
 
Сверху Снизу