UE5 Plugin FlexPartition - Optimization Spatial Grid

Пользователь
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Янв 2021
Сообщения
274
Реакции
642
GALLERY0-1920x1080-768314d81445e6ac5be2a432a2a7d767.png


V5.2 - V5.5
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Основная технология Flex Partition позволяет вашей игре динамически загружать и выгружать актеров в зависимости от местоположения игрока (World Partition для объектов, созданных во время выполнения). Идеально подходит для приключений в открытом мире, игр с видом сверху, детальной симуляции, космических игр и массовых многопользовательских онлайн-игр.

Основанная на компактной и эффективной подсистеме, она содержит ряд функций и событий для лучшего контроля и легкой интеграции с любым проектом. (Функции будут обновлены в будущих версиях).

Технические детали / Technical Details:
  • Supports actors placed in level
  • Support actors spawned at runtime
  • Fully spatial hash grid relevance (2D/3D)
  • Runtime save/load system
  • Global control functions (Spawn, Destroy, Get Actor)
  • Actor parameters to initialize or store data
  • Engine statistics and performance counter
  • Draw debugging for grids and actors
  • Fully scalable and configurable

Code Modules:
  • FlexPartition(Type: Runtime)
Number of C++ Classes: 7
Network Replicated: Yes
Supported Development Platforms: Windows, (not tested but it should be fine with all other platforms)
Supported Target Build Platforms: Windows, (not tested but it should be fine with all other platforms)
Documentation:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
|
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
|
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
|
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Asset V1.5.1-1.7 UE V5.2 - V5.5

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Последнее редактирование модератором:
Добавлена v1.6.1 UE V5.4-V5.5
  • Hotfix - Soft Object Class (Dedicate server bug).
  • Source Streaming Component - Component to simulate configurable streaming points (such as player location).
  • UsePlayerLocationAsSource - Useful to disable the player's position as a streaming source and be able to control the streaming manually.
  • `FlexPartition.DrawActorLocation - Now visibility is not obstructed by objects.
  • FlexPartition.DebugBoxThickness - Added new console variable to define the thickness of the debug bounding box.
  • Initialization - Now initialization happens before Begin Play.
 
Последнее редактирование:
Flex Partition – Runtime World Optimizer
Добавлена v1.7.1 UE V5.5
 
Последнее редактирование модератором:
Добавлена v1.8 UE V5.4-5.5
Core Changes:
  • Replaced ActorStreamingIdentifier with FGuid for more reliable and consistent actor identification. (Renamed GetStreamingGuid accordingly.)
  • Added FActorStreamingConfig to centralize and simplify streaming settings at the class level.
  • Introduced bEnableSave in FlexPartitionComponent to control whether an actor participates in save operations.
  • Update FlexPartitionhandle (Support K2 Nodes)

Save System:
  • Added optional automatic level name prefix for save slots. (Controlled by bUseLevelPrefix in Editor Settings.)
  • Exposed Save and Load functions to Blueprints through UFlexPartitionFunctionLibrary.
  • Implemented auto-save support for streaming actors.

Please check out the updated documentation. Some new features aren't included in the sample project, but I'll be working on them in the coming weeks.
Important: Make a backup copy of your projects before updating.
 
Последнее редактирование:
Добавлена v1.8.1 UE V5.4-5.6
 
Назад
Сверху Снизу