-
Автор темы
- #1
V5.3 - V5.4
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Simple Scatter - это плагин для разбрасывания, который позволяет вам разбрасывать статические экземпляры сетки по уровням, таким как Static Mesh Actor или Landscape, а затем улучшать распределение этих экземпляров с большой степенью художественного контроля. Предполагается, что это сэкономит время, которое в противном случае тратилось бы на ручное рисование экземпляров с помощью инструмента рисования листвы, и обеспечит степень контроля, которой нет у текущего процедурного инструмента увеличения объема листвы.
Технические детали / Technical Details:
Known Limitations:
Due to the nature of how this plugin works, scattering is restricted to horizontal surfaces facing world up axis. This means scattering instances on vertical surfaces such as sides of walls or spherical planets is currently not supported. It will still scatter instances on slopes of course, just not perfectly vertical slopes, and it won't scatter instances from the bottom of the object.
Features:
Scatter static mesh instances on top of both Landscapes and Static Meshes in the level.
Modify distribution of the instances based on various parameters like height, slope angle, footprint of another mesh, material texture or distance to open splines or area of closed splines.
Randomize transforms of scattered instances to your liking
Scatter multiple meshes on multiple surfaces within one scatter object
Supports distance based culling and distance fade with PerInstanceFadeAmount material node
Code Modules:
Scatter (Runtime, Editor)
Number of Blueprints: 0
Number of C++ Classes: 1
Network Replicated: Yes
Supported Development Platforms: Win32/64
Supported Target Build Platforms: Win32/64
Documentation:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Support page:
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
V0.36 UE V5.3
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.
Последнее редактирование модератором: