«Unigine Developer»
-
Автор темы
- #1
V5.0
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Трейлер / Trailer:
Усовершенствованная система фейерверков позволяет гибко и легко создавать собственные варианты фейерверков. Он понятен и удобен даже для новичков.
Технические детали / Technical Details:
Эта система фейерверков отличается от стандартных фейерверков. Он использует Niagara на графическом процессоре. Поскольку обработчики событий не работают на GPU, а возникает необходимость генерировать большое количество частиц при сохранении хорошей производительности, данная система работает следующим образом:
- Fireworks Launcher – The fireworks are launched by a Blueprint that triggers the Fireworks Rocket using linear velocity at random angles (determined by the user).
- This approach avoids using Niagara Event Handlers, allowing the system to utilize the GPU to handle large numbers of particles with optimal performance.
- This approach avoids using Niagara Event Handlers, allowing the system to utilize the GPU to handle large numbers of particles with optimal performance.
- Fireworks Rocket – This is the Blueprint for the launched fireworks. Information is passed to the newly created rocket, which, after its lifetime expires, will trigger a Niagara explosion effect.
- Settings - The settings are divided into three sections: Rocket, Explosion, and Trail.
- Rocket settings: flight speed, lifetime, flight angle, texture, colors, size, and rotation.
- Explosion types (9 modules): Blast, Disc, Image, Radial, Ribbons, Sparkler, Splash, Tails 1, Tails 2.
- Trail types (3 types): Simple Sparks, Spiral Sparks, Smoke.
Blueprints: 2Watch the demo video for more information
Niagara VFX: 13
Data Assets: 15
Materials and Material Instances: 3
Number of Textures: 13
Texture Resolutions: 256, 512, 1024
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.