UE5 Asset Advanced Fireworks System VFX

«Unigine Developer»
Эксперт
Статус
Оффлайн
Регистрация
25 Ноя 2020
Сообщения
835
Реакции[?]
1,950
Поинты[?]
1M
319ae1c8-c3b3-48ae-bb0f-09015573da64.jpg
V5.0
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Усовершенствованная система фейерверков позволяет гибко и легко создавать собственные варианты фейерверков. Он понятен и удобен даже для новичков.

Технические детали / Technical Details:

Эта система фейерверков отличается от стандартных фейерверков. Он использует Niagara на графическом процессоре. Поскольку обработчики событий не работают на GPU, а возникает необходимость генерировать большое количество частиц при сохранении хорошей производительности, данная система работает следующим образом:
  1. Fireworks Launcher – The fireworks are launched by a Blueprint that triggers the Fireworks Rocket using linear velocity at random angles (determined by the user).
    • This approach avoids using Niagara Event Handlers, allowing the system to utilize the GPU to handle large numbers of particles with optimal performance.
  2. Fireworks Rocket – This is the Blueprint for the launched fireworks. Information is passed to the newly created rocket, which, after its lifetime expires, will trigger a Niagara explosion effect.

  3. Settings - The settings are divided into three sections: Rocket, Explosion, and Trail.
    • Rocket settings: flight speed, lifetime, flight angle, texture, colors, size, and rotation.
    • Explosion types (9 modules): Blast, Disc, Image, Radial, Ribbons, Sparkler, Splash, Tails 1, Tails 2.
    • Trail types (3 types): Simple Sparks, Spiral Sparks, Smoke.
Watch the demo video for more information
Blueprints: 2
Niagara VFX: 13
Data Assets: 15
Materials and Material Instances: 3
Number of Textures: 13
Texture Resolutions: 256, 512, 1024

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Сверху Снизу