UE5 Asset Interactive Map System - Fully Blueprinted

Пользователь
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Янв 2021
Сообщения
274
Реакции
642
111.jpg


V5.5
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Трейлер / Trailer:

Полностью спроектированная динамическая картографическая система. Разработанная с учетом гибкости и производительности, эта система идеально подходит как для однопользовательских, так и для многопользовательских игр, предоставляя надежный и интуитивно понятный пользовательский интерфейс, вдохновленный культовой картой из некоторых недавних известных игр.

Технические детали / Technical Details:
  • Landmarks & Points of Interest: Easily highlight landmarks and points of interest with customizable icons that enhance navigation and player engagement.
  • Player-Shared Markers: Players can place markers on the map, which are visible to all players in the game. These markers are also represented in the environment, providing a cohesive and interactive experience.
  • Category-Based Icon Management: Easily organize and manage icons with a category system that allows you to sort, show, and hide specific icons based on your custom-defined categories. For example, you can create categories like "Shops" or "Tactical Buildings," and toggle visibility to show all, none, or select groups of icons, providing players with a tailored and streamlined map experience.
  • Customizable Resolution: Supports a wide range of resolutions, including uncommon presets, ensuring your map looks sharp and performs well on any display.
  • Material-Based Map: This interactive map system is deployed on a material, ensuring exceptional performance compared to traditional scene capture methods. This approach provides high fidelity without sacrificing frame rates.
  • Pan & Zoom: Navigate the map smoothly using the built-in pan and zoom functionality. Whether using a mouse, keyboard, or controller, the map is fully accessible and responsive.
  • Dynamic Character Display: Characters, whether enemies or allies, are dynamically shown on the map using Blueprint Components (BPC). Easily toggle their visibility or change their icons on the fly.
  • Customizable Icons: Icons on the map can be customized to flash or remain always visible, even if they are outside the currently displayed area of the map.
  • Effortless Map Placement: Integrating your map into the game is simple, with no need for external software like Photoshop. The background can be easily swapped to fit your game’s aesthetic.
  • 100% Blueprint: The entire system is built in Blueprint, with clear, readable codes.
  • Show/Hide Icons: Control the visibility of specific icons, providing players with a clean and uncluttered map view when needed enhancing users interactive experience
  • Multiplayer/Singleplayer Support: Optimized for both multiplayer and single-player experiences, with seamless synchronization across different game modes.

SFX created for Zoom in, Zoom out, Mark and removing Pin


Эта динамическая картографическая система является обязательной для разработчиков, которые ищут высоконастраиваемое и оптимизированное картографическое решение, которое улучшает как пользовательский интерфейс, так и пользовательский опыт их игры. Независимо от того, создаете ли вы многопользовательскую игру с действием или однопользовательское приключение с сюжетом, эта система предлагает гибкость и производительность, необходимые для создания захватывающего и увлекательного опыта.

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.


Code Modules:
Static Meshes: 8
Skeletal Meshes: 1
Enums: 3
Number of Blueprints: 7
Inputs: Keyboard, Mouse
Network Replicated: Yes
Windows: Yes


Asset UE V5.5

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Назад
Сверху Снизу