Модератор раздела «Unreal Engine»
-
Автор темы
- #1
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
Чему вы научитесь
- Программирование на C++ под Unreal Engine
- Архитектура Unreal Engine
- AI: деревья поведений, таски, декораторы, сервисы, EQS
- UMG: программирование пользовательских интерфейсов
- VFX: создание Niagara спецэффектов
- Программирование анимаций
- Писать чистый код
- Основные методы рефакторинга
- Управление звуковыми эффектами
- Сборка игры
- Базовые знания одного из объектно-ориентированных языков программирования: C++, C#, Java, Python (или уверенное владение blueprint scripting)
- Минимальные знания Unreal Editor
- Basic knowledge of one of the object-oriented programming languages: C++, C #, Java, Python (or proficiency in blueprint scripting)
- Minimum knowledge of Unreal Editor
В данном курсе вы научитесь программировать на C++ под Unreal Engine.
Мы начнем с основ С++ в Unreal Engine и подробно разберем архитектуру фреймворка. Рассмотрим всю базу, которая необходима для воплощения собственных идей в жизнь в Unreal Engine.
Основной проект курса — шутер от третьего лица ShootThemUp, который мы последовательно будем разрабатывать, погружаясь в различные подсистемы и детали движка. Вместе мы рассмотрим все ключевые концепты и напишем очень много кода на C++. В каждом разделе курса будут домашние задания и тесты для закрепления пройденного материала. В конце каждой главы мы будем производить рефакторинг, повышая качество и чистоту нашего кода, и упаковывать игру.
К концу курса у нас будет полноценная игра, багаж знаний пополнится всем необходимым для комфортного использования C++ в Unreal Engine, а понимание работы движка будет совершенно на другом уровне. В дальнейшем вы сможете развивать полученные навыки в интересующем вас направлении, создавать игры и реализовать все идеи самостоятельно.
Курс разработан под версию Unreal Engine 4.26. Проекты курса совместимы с 4.27 и Unreal Engine 5.0EA.
В курсе мы разберем следующие темы:
- Unreal Framework: основные классы, типы, макросы, делегаты, property system
- Компилирование проекта: modules, targets
- Сборщик мусора (garbage collector)
- Компонентная модель Unreal Engine
- Программирование анимаций: стейт машина, FABRIK, anim notifies
- UMG: пользовательские интерфейсы
- Визуальные эффекты Niagara
- Обработка коллизий
- Физические материалы
- Postprocessing
- Искусственный интеллект: деревья поведения, таски, сервисы, декораторы, EQS
- AI компонент восприятия противников
- Управление звуком: SoundCue, SoundClass, SoundMix, Attenuation settings
- Контролирование процесса игры: GameMode, PlayerState, GameInstance
- Динамическая подгрузка уровней
Используя C++, можно реализовать совершенно любую идею. Вы не ограничены в своих возможностях — вы создаете эти возможности сами.
Самое время начать погружение в Unreal Engine! Присоединяйтесь! Будет интересно!
In this course, you will learn how to use C++ in Unreal Engine.
We'll start with the basics of C++ in Unreal Engine and go over the architecture of the framework in detail. You will learn everything that is needed to bring your own ideas to life with Unreal Engine.
The main project of the course is the third-person shooter - ShootThemUp, which we will consistently develop, we will wive into various subsystems and engine details. Together we will cover all the key concepts and write a lot of C++ code. Each section of the course contains homework and tests to reinforce the material covered. At the end of each chapter, we will refactor our code to improve the quality and clarity of our code and also will package the game.
By the end of the course, we will have a full-fledged game, and the understanding of the engine will be on a completely different level. In the future, you will be able to develop the acquired skills in the direction you are interested in, create games and implement all ideas on your own.
The course is developed for Unreal Engine 4.26. Course projects are compatible with 4.27 and Unreal Engine 5.0EA.
The course is covering the following topics:
Any idea could be realized using C++. You are not limited in your capabilities - you create these opportunities by yourself.
It's time to start diving into Unreal Engine! Join us! It will be interesting!
We'll start with the basics of C++ in Unreal Engine and go over the architecture of the framework in detail. You will learn everything that is needed to bring your own ideas to life with Unreal Engine.
The main project of the course is the third-person shooter - ShootThemUp, which we will consistently develop, we will wive into various subsystems and engine details. Together we will cover all the key concepts and write a lot of C++ code. Each section of the course contains homework and tests to reinforce the material covered. At the end of each chapter, we will refactor our code to improve the quality and clarity of our code and also will package the game.
By the end of the course, we will have a full-fledged game, and the understanding of the engine will be on a completely different level. In the future, you will be able to develop the acquired skills in the direction you are interested in, create games and implement all ideas on your own.
The course is developed for Unreal Engine 4.26. Course projects are compatible with 4.27 and Unreal Engine 5.0EA.
The course is covering the following topics:
- Unreal Framework: core classes, types, macros, delegates, property system
- Compiling the project: modules, targets
- Garbage collector
- Unreal Engine Component Model
- Animation programming: state machine, FABRIK, anim notifies
- UMG: user interfaces
- Niagara visual effects
- Collision handling
- Physical materials
- Postprocessing
- Artificial intelligence: behavior trees, tasks, services, decorators, EQS
- AI component of enemy perception
- Sound Control: SoundCue, SoundClass, SoundMix, Attenuation settings
- Controlling the game process: GameMode, PlayerState, GameInstance
- Dynamic level loading
Any idea could be realized using C++. You are not limited in your capabilities - you create these opportunities by yourself.
It's time to start diving into Unreal Engine! Join us! It will be interesting!
Для кого этот курс:
- Начинающие и среднего уровня разработчики Unreal Engine
- Blueprint программисты, которые хотят научиться разрабатывать на C++
- Разработчики под другие движки (Unity3D, CryEngine, Godot и т.д.), желающие освоить Unreal Engine
- Если у вас нулевой опыт программирования, курс может показаться сложным. Рекомендую начать с основ C++
- Beginner and Intermediate Unreal Engine Developers
- Blueprint programmers who want to learn how to develop in C++
- Developers for other engines (Unity3D, CryEngine, Godot, etc.) who wants to study Unreal Engine
- If you have zero programming experience, the course may seem complex. I recommend starting with the basics of C++
Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.