C++ Вопрос Использование ImGui

Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
13 Сен 2022
Сообщения
16
Реакции[?]
1
Поинты[?]
0
Вопрос: Как вы подключаете ImGui для создания меню ? При подключении способом описанном ниже я не могу переключить на x86 т.к. выдаёт такую ошибку 1704378755909.png которая сидит в не открываемом файле main.obj, а при попытке убрать консоль "Свойства"->"Компоновщик"->"Система"->"Подсистема"->выбираю windows 1704379002103.png пишет тот-же код ошибки, но с другим описанием.

Начал разбираться с ImGui, скачал архив с демкой, скопировал файлы 1704377818174.png и код
C++:
// Dear ImGui: standalone example application for DirectX 9

// Learn about Dear ImGui:
// - FAQ                  https://dearimgui.com/faq
// - Getting Started      https://dearimgui.com/getting-started
// - Documentation        https://dearimgui.com/docs (same as your local docs/ folder).
// - Introduction, links and more at the top of imgui.cpp

#include "imgui.h"
#include "imgui_impl_dx9.h"
#include "imgui_impl_win32.h"
#include <d3d9.h>
#include <tchar.h>

// Data
static LPDIRECT3D9              g_pD3D = nullptr;
static LPDIRECT3DDEVICE9        g_pd3dDevice = nullptr;
static UINT                     g_ResizeWidth = 0, g_ResizeHeight = 0;
static D3DPRESENT_PARAMETERS    g_d3dpp = {};

// Forward declarations of helper functions
bool CreateDeviceD3D(HWND hWnd);
void CleanupDeviceD3D();
void ResetDevice();
LRESULT WINAPI WndProc(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);

// Main code
int main(int, char**)
{
    // Create application window
    //ImGui_ImplWin32_EnableDpiAwareness();
    WNDCLASSEXW wc = { sizeof(wc), CS_CLASSDC, WndProc, 0L, 0L, GetModuleHandle(nullptr), nullptr, nullptr, nullptr, nullptr, L"ImGui Example", nullptr };
    ::RegisterClassExW(&wc);
    HWND hwnd = ::CreateWindowW(wc.lpszClassName, L"Dear ImGui DirectX9 Example", WS_OVERLAPPEDWINDOW, 100, 100, 1280, 800, nullptr, nullptr, wc.hInstance, nullptr);

    // Initialize Direct3D
    if (!CreateDeviceD3D(hwnd))
    {
        CleanupDeviceD3D();
        ::UnregisterClassW(wc.lpszClassName, wc.hInstance);
        return 1;
    }

    // Show the window
    ::ShowWindow(hwnd, SW_SHOWDEFAULT);
    ::UpdateWindow(hwnd);

    // Setup Dear ImGui context
    IMGUI_CHECKVERSION();
    ImGui::CreateContext();
    ImGuiIO& io = ImGui::GetIO(); (void)io;
    io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableKeyboard;     // Enable Keyboard Controls
    io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableGamepad;      // Enable Gamepad Controls

    // Setup Dear ImGui style
    ImGui::StyleColorsDark();
    //ImGui::StyleColorsLight();

    // Setup Platform/Renderer backends
    ImGui_ImplWin32_Init(hwnd);
    ImGui_ImplDX9_Init(g_pd3dDevice);

    // Load Fonts
    // - If no fonts are loaded, dear imgui will use the default font. You can also load multiple fonts and use ImGui::PushFont()/PopFont() to select them.
    // - AddFontFromFileTTF() will return the ImFont* so you can store it if you need to select the font among multiple.
    // - If the file cannot be loaded, the function will return a nullptr. Please handle those errors in your application (e.g. use an assertion, or display an error and quit).
    // - The fonts will be rasterized at a given size (w/ oversampling) and stored into a texture when calling ImFontAtlas::Build()/GetTexDataAsXXXX(), which ImGui_ImplXXXX_NewFrame below will call.
    // - Use '#define IMGUI_ENABLE_FREETYPE' in your imconfig file to use Freetype for higher quality font rendering.
    // - Read 'docs/FONTS.md' for more instructions and details.
    // - Remember that in C/C++ if you want to include a backslash \ in a string literal you need to write a double backslash \\ !
    //io.Fonts->AddFontDefault();
    //io.Fonts->AddFontFromFileTTF("c:\\Windows\\Fonts\\segoeui.ttf", 18.0f);
    //io.Fonts->AddFontFromFileTTF("../../misc/fonts/DroidSans.ttf", 16.0f);
    //io.Fonts->AddFontFromFileTTF("../../misc/fonts/Roboto-Medium.ttf", 16.0f);
    //io.Fonts->AddFontFromFileTTF("../../misc/fonts/Cousine-Regular.ttf", 15.0f);
    //ImFont* font = io.Fonts->AddFontFromFileTTF("c:\\Windows\\Fonts\\ArialUni.ttf", 18.0f, nullptr, io.Fonts->GetGlyphRangesJapanese());
    //IM_ASSERT(font != nullptr);

    // Our state
    bool show_demo_window = true;
    bool show_another_window = false;
    ImVec4 clear_color = ImVec4(0.45f, 0.55f, 0.60f, 1.00f);

    // Main loop
    bool done = false;
    while (!done)
    {
        // Poll and handle messages (inputs, window resize, etc.)
        // See the WndProc() function below for our to dispatch events to the Win32 backend.
        MSG msg;
        while (::PeekMessage(&msg, nullptr, 0U, 0U, PM_REMOVE))
        {
            ::TranslateMessage(&msg);
            ::DispatchMessage(&msg);
            if (msg.message == WM_QUIT)
                done = true;
        }
        if (done)
            break;

        // Handle window resize (we don't resize directly in the WM_SIZE handler)
        if (g_ResizeWidth != 0 && g_ResizeHeight != 0)
        {
            g_d3dpp.BackBufferWidth = g_ResizeWidth;
            g_d3dpp.BackBufferHeight = g_ResizeHeight;
            g_ResizeWidth = g_ResizeHeight = 0;
            ResetDevice();
        }

        // Start the Dear ImGui frame
        ImGui_ImplDX9_NewFrame();
        ImGui_ImplWin32_NewFrame();
        ImGui::NewFrame();

        // 1. Show the big demo window (Most of the sample code is in ImGui::ShowDemoWindow()! You can browse its code to learn more about Dear ImGui!).
        if (show_demo_window)
            ImGui::ShowDemoWindow(&show_demo_window);

        // 2. Show a simple window that we create ourselves. We use a Begin/End pair to create a named window.
        {
            static float f = 0.0f;
            static int counter = 0;

            ImGui::Begin("Hello, world!");                          // Create a window called "Hello, world!" and append into it.

            ImGui::Text("This is some useful text.");               // Display some text (you can use a format strings too)
            ImGui::Checkbox("Demo Window", &show_demo_window);      // Edit bools storing our window open/close state
            ImGui::Checkbox("Another Window", &show_another_window);

            ImGui::SliderFloat("float", &f, 0.0f, 1.0f);            // Edit 1 float using a slider from 0.0f to 1.0f
            ImGui::ColorEdit3("clear color", (float*)&clear_color); // Edit 3 floats representing a color

            if (ImGui::Button("Button"))                            // Buttons return true when clicked (most widgets return true when edited/activated)
                counter++;
            ImGui::SameLine();
            ImGui::Text("counter = %d", counter);

            ImGui::Text("Application average %.3f ms/frame (%.1f FPS)", 1000.0f / io.Framerate, io.Framerate);
            ImGui::End();
        }

        // 3. Show another simple window.
        if (show_another_window)
        {
            ImGui::Begin("Another Window", &show_another_window);   // Pass a pointer to our bool variable (the window will have a closing button that will clear the bool when clicked)
            ImGui::Text("Hello from another window!");
            if (ImGui::Button("Close Me"))
                show_another_window = false;
            ImGui::End();
        }

        // Rendering
        ImGui::EndFrame();
        g_pd3dDevice->SetRenderState(D3DRS_ZENABLE, FALSE);
        g_pd3dDevice->SetRenderState(D3DRS_ALPHABLENDENABLE, FALSE);
        g_pd3dDevice->SetRenderState(D3DRS_SCISSORTESTENABLE, FALSE);
        D3DCOLOR clear_col_dx = D3DCOLOR_RGBA((int)(clear_color.x*clear_color.w*255.0f), (int)(clear_color.y*clear_color.w*255.0f), (int)(clear_color.z*clear_color.w*255.0f), (int)(clear_color.w*255.0f));
        g_pd3dDevice->Clear(0, nullptr, D3DCLEAR_TARGET | D3DCLEAR_ZBUFFER, clear_col_dx, 1.0f, 0);
        if (g_pd3dDevice->BeginScene() >= 0)
        {
            ImGui::Render();
            ImGui_ImplDX9_RenderDrawData(ImGui::GetDrawData());
            g_pd3dDevice->EndScene();
        }
        HRESULT result = g_pd3dDevice->Present(nullptr, nullptr, nullptr, nullptr);

        // Handle loss of D3D9 device
        if (result == D3DERR_DEVICELOST && g_pd3dDevice->TestCooperativeLevel() == D3DERR_DEVICENOTRESET)
            ResetDevice();
    }

    ImGui_ImplDX9_Shutdown();
    ImGui_ImplWin32_Shutdown();
    ImGui::DestroyContext();

    CleanupDeviceD3D();
    ::DestroyWindow(hwnd);
    ::UnregisterClassW(wc.lpszClassName, wc.hInstance);

    return 0;
}

// Helper functions

bool CreateDeviceD3D(HWND hWnd)
{
    if ((g_pD3D = Direct3DCreate9(D3D_SDK_VERSION)) == nullptr)
        return false;

    // Create the D3DDevice
    ZeroMemory(&g_d3dpp, sizeof(g_d3dpp));
    g_d3dpp.Windowed = TRUE;
    g_d3dpp.SwapEffect = D3DSWAPEFFECT_DISCARD;
    g_d3dpp.BackBufferFormat = D3DFMT_UNKNOWN; // Need to use an explicit format with alpha if needing per-pixel alpha composition.
    g_d3dpp.EnableAutoDepthStencil = TRUE;
    g_d3dpp.AutoDepthStencilFormat = D3DFMT_D16;
    g_d3dpp.PresentationInterval = D3DPRESENT_INTERVAL_ONE;           // Present with vsync
    //g_d3dpp.PresentationInterval = D3DPRESENT_INTERVAL_IMMEDIATE;   // Present without vsync, maximum unthrottled framerate
    if (g_pD3D->CreateDevice(D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDEVTYPE_HAL, hWnd, D3DCREATE_HARDWARE_VERTEXPROCESSING, &g_d3dpp, &g_pd3dDevice) < 0)
        return false;

    return true;
}

void CleanupDeviceD3D()
{
    if (g_pd3dDevice) { g_pd3dDevice->Release(); g_pd3dDevice = nullptr; }
    if (g_pD3D) { g_pD3D->Release(); g_pD3D = nullptr; }
}

void ResetDevice()
{
    ImGui_ImplDX9_InvalidateDeviceObjects();
    HRESULT hr = g_pd3dDevice->Reset(&g_d3dpp);
    if (hr == D3DERR_INVALIDCALL)
        IM_ASSERT(0);
    ImGui_ImplDX9_CreateDeviceObjects();
}

// Forward declare message handler from imgui_impl_win32.cpp
extern IMGUI_IMPL_API LRESULT ImGui_ImplWin32_WndProcHandler(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);

// Win32 message handler
// You can read the io.WantCaptureMouse, io.WantCaptureKeyboard flags to tell if dear imgui wants to use your inputs.
// - When io.WantCaptureMouse is true, do not dispatch mouse input data to your main application, or clear/overwrite your copy of the mouse data.
// - When io.WantCaptureKeyboard is true, do not dispatch keyboard input data to your main application, or clear/overwrite your copy of the keyboard data.
// Generally you may always pass all inputs to dear imgui, and hide them from your application based on those two flags.
LRESULT WINAPI WndProc(HWND hWnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    if (ImGui_ImplWin32_WndProcHandler(hWnd, msg, wParam, lParam))
        return true;

    switch (msg)
    {
    case WM_SIZE:
        if (wParam == SIZE_MINIMIZED)
            return 0;
        g_ResizeWidth = (UINT)LOWORD(lParam); // Queue resize
        g_ResizeHeight = (UINT)HIWORD(lParam);
        return 0;
    case WM_SYSCOMMAND:
        if ((wParam & 0xfff0) == SC_KEYMENU) // Disable ALT application menu
            return 0;
        break;
    case WM_DESTROY:
        ::PostQuitMessage(0);
        return 0;
    }
    return ::DefWindowProcW(hWnd, msg, wParam, lParam);
}
из "main.cpp" папки "example_win32_directx9".
 
Keine panik!
Эксперт
Статус
Оффлайн
Регистрация
29 Апр 2020
Сообщения
812
Реакции[?]
417
Поинты[?]
49K
выдаёт такую ошибку
В первом случае все нормально, только d3d9 либа не подключена
Убирать консоль не нужно, т.к. main - для консольной приложения (в твоем случае), WinMain - для гуй приложения
Еще будь внимателен что проект настраиваешь для той же конфигурации, в которой компилируешь
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
13 Сен 2022
Сообщения
16
Реакции[?]
1
Поинты[?]
0
В первом случае все нормально, только d3d9 либа не подключена
Убирать консоль не нужно, т.к. main - для консольной приложения (в твоем случае), WinMain - для гуй приложения
Еще будь внимателен что проект настраиваешь для той же конфигурации, в которой компилируешь
Подключена 1704388303982.png
Пон. Типо этого 1704388625812.png ? Код ютубера "cazz" который работает только в release и x86 🙃
Не понял третью строку
 
Keine panik!
Эксперт
Статус
Оффлайн
Регистрация
29 Апр 2020
Сообщения
812
Реакции[?]
417
Поинты[?]
49K
Не понял третью строку
Наверху в главном окне у тебя указано в каком режиме ты собираешь проект
1704389186136.png
Когда настраиваешь проект у тебя тоже есть режим в котором ты настраиваешь
1704389240243.png
Эти параметры могут быть рассинхронизированы, т.е. например ты добавляешь либу в одной конфигурации, а собираешь в другой, из-за этого ошибка может оставаться
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
13 Сен 2022
Сообщения
16
Реакции[?]
1
Поинты[?]
0
Наверху в главном окне у тебя указано в каком режиме ты собираешь проект
Посмотреть вложение 267743
Когда настраиваешь проект у тебя тоже есть режим в котором ты настраиваешь
Посмотреть вложение 267744
Эти параметры могут быть рассинхронизированы, т.е. например ты добавляешь либу в одной конфигурации, а собираешь в другой, из-за этого ошибка может оставаться
Лол, пон. Щас перенажимал кнопки и всё заработало 😀
 
Сверху Снизу