• Я зарабатываю 100 000 RUB / месяц на этом сайте!

    А знаешь как? Я всего-лишь публикую (создаю темы), а админ мне платит. Трачу деньги на мороженое, робуксы и сервера в Minecraft. А ещё на паль из Китая. 

    Хочешь так же? Пиши и узнавай условия: https://t.me/alex_redact
    Реклама: https://t.me/yougame_official

UE4 Asset Interaction With Advanced Locomotion System (ALS v4)

Update v1.9 (UE 4.26)

Important information!
In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.

Project is not replicated!
Attention! This update has quite a few changes to the ALS_BaseCharacterBP code and animation blueprints. Some systems have been compressed for optimization, and unnecessary items (RopeClimbing) have been removed. Currently, the LadderClimbing is not working.Timelines of the DynamicClimbingComponentV2 component has been moved to a new actor - DCS_Timelines.



Main changes:

- Archery system (Max number of arrows in the inventory is 9)

- Possibility to pick up pistols

- Focus on Enemy Actors

- Hands_IK_Ground for more detailed animations (New virtual bones have been added to the skeleton !!!)

- Minor code optimization (reduction of the Tick event, removal of unnecessary variables, converting to functions)

Скрытое содержимое
Можно личный Update v1.9 (UE 4.26) пожалуйста.
 
Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
Als конечно отличный пак, но судя по тому как мобы улетают в стратосферу когда падают друг на друга и в целом на механики уж лучше комбинировать его с чем то другим.
 
Als конечно отличный пак, но судя по тому как мобы улетают в стратосферу когда падают друг на друга и в целом на механики уж лучше комбинировать его с чем то другим.
Его просто надо хорошо Варить
 
Update v1.9 (UE 4.26)

Important information!
In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.

Project is not replicated!
Attention! This update has quite a few changes to the ALS_BaseCharacterBP code and animation blueprints. Some systems have been compressed for optimization, and unnecessary items (RopeClimbing) have been removed. Currently, the LadderClimbing is not working.Timelines of the DynamicClimbingComponentV2 component has been moved to a new actor - DCS_Timelines.



Main changes:

- Archery system (Max number of arrows in the inventory is 9)

- Possibility to pick up pistols

- Focus on Enemy Actors

- Hands_IK_Ground for more detailed animations (New virtual bones have been added to the skeleton !!!)

- Minor code optimization (reduction of the Tick event, removal of unnecessary variables, converting to functions)

Скрытое содержимое

А можно личный?
 
UPDATE v2.0 UE v4.26​

  • Jumps Sequences (Automatic jump matching)
  • New Ladder System (It using new ladder actor (Ladder_Generator_v2)
  • Rebuilt Cover System code (Animation Locomotion is same , but new code in component)
  • Fixed FootLock when player has press inputs keys fast.
  • Fixed HostagePose For Human AI
  • Fixed issue with multi-reload at the same time
It seems to me that not all elements have been refined by me yet. I think that version 2.0.1 may appear in January, the aim of which will be to fix and refine the project.
If you don't like the JumpSequenceSystem you can turn it off in detali panel unchecking the bool value (Use jump sequences)

In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Update v2.1 UE 4.26

News in 2.1 version:

-
Grenades System (Grenades System is new mechanic in project. You have two variables to control system in ALS_BaseCharacter. First is 'Grenades Structure' - This variable holds most of the information about the type of grenade. You can add a new item, but you must also add a new Enumerator in 'ALS_ThrowableObjectType'. Next is simple bool value 'Only Have Grenades When Have Backpack' to set player can use grenades only with backpack actor. To start holding grenade press middle_mouse_button , to change up/down mouse button and to throw this , press left_mouse_button. Warning! To all working correct you must have 'BP_SplineProjectilePath' on your level , and assign this on your player character - 'Spine Projectile Path Actor'.

- Added some visual effect:

  • New 'input' material for widgets
  • New font for some blueprint widgets
  • Arrow trail
  • Bullet effect when AI start shooting
- Post Process effects and AI status diamond:

  • With using 'BP_ScanArea' you can use outlines effects for choosed actors. Place this on your level and make sure in ALS_Player_Controller you have disconnected Z input with Slomo system. Next on level place post process volume , and in the PostProcessMaterials tab add 'M_PP_Outlines_Instance' material to array. In project settings you must have CustomDepth-Stencil Pass with 'Enable With Stencil' value. To activate effect press Z key.
  • AI status info. This system shows the current status of the AI. When aiming the AI
    and pressing the 'E' key, the AI is highlighted and visible through the walls. Of course, the map must have a 'Post Process Volume' with the material 'M_PP_Outlines_Instance'
- Added some stop transitions for ALS_AnimBP. To disable this go to ALS_AnimBP -> BaseLayer -> (N) LocomotionStates and change the conditions so that 'Pivot' and '(N) Stop T (Seq)' never get true.

- Rebuild StealthFinisher system , and added to this cinematic camera.

- New sounds effects (hands sounds for BP_ClimbingMovementComponent)

- Random idles for AI

- Bug fixing:

  • Foot Locking (a clamp has been added so that the leg cannot stretch in the z axis)
  • Fixed Human_AI durning hostate
  • Fixed some bugs in Human_AI_Controller (some rotations have been changed so that the AI does not rotate 360 degrees.)
  • Added 'Layering Hands' for Axe overlay (so that the axe is well positioned while holding it)
  • Fixed the mantle system 'doubling up' when climbing.
  • Fixed Transition between ladder and ledge climbing.
  • Fixed Velocity problem for BP_ClimbingMovementComponent
  • Fixed head rotation when start reloading during cover mode.


Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
 
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
Такая же проблема
 
Serguey ответь мне в личных пожалуйста
 
Serguey ответь мне в личных пожалуйста
Молчание в подобных случаях означает отрицательный ответ. Личный на 2.1 проси у @FallenLord или куратора. А если приложишь небольшое усилие, то найдёшь это и многое другое в открытом интернете без регистраций и смс:)
 
Молчание в подобных случаях означает отрицательный ответ. Личный на 2.1 проси у @FallenLord или куратора. А если приложишь небольшое усилие, то найдёшь это и многое другое в открытом интернете без регистраций и смс:)
Большое спасибо, что ответил)
 
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
А мигрировать пробовал, а не просто из папок переносить ?
 
На 4,27 кто-нибудь запускал? Я пытался но для этого проекта нужен плагин Power IK который не поддерживает движок версии 4,27,может есть неофициальная версия плагина Power IK которая работает на 4,27?
 
На 4,27 кто-нибудь запускал? Я пытался но для этого проекта нужен плагин Power IK который не поддерживает движок версии 4,27,может есть неофициальная версия плагина Power IK которая работает на 4,27?
Из общения пользователей дискорда: Данный плагин приобретен епиками и находиться в активном развитии, но 2020 года информация не обновлялась.
Сообщество дискорд предлагают следующе:
1. скопировать плагин V4.26 в папку проекта - говорят, что работает!
2. В дискорде лежит
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь, чтобы увидеть содержимое.

 
Последнее редактирование:
Подскажите, кто-нибудь пробовал запускать на UE5?
 
Кто пробовал все это разгрести? где взять документацию?
 
Назад
Сверху Снизу