UE4 Asset Interaction With Advanced Locomotion System (ALS v4)

Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
4 Июл 2020
Сообщения
130
Реакции[?]
47
Поинты[?]
10K
Update v1.9 (UE 4.26)

Important information!
In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.

Project is not replicated!
Attention! This update has quite a few changes to the ALS_BaseCharacterBP code and animation blueprints. Some systems have been compressed for optimization, and unnecessary items (RopeClimbing) have been removed. Currently, the LadderClimbing is not working.Timelines of the DynamicClimbingComponentV2 component has been moved to a new actor - DCS_Timelines.



Main changes:

- Archery system (Max number of arrows in the inventory is 9)

- Possibility to pick up pistols

- Focus on Enemy Actors

- Hands_IK_Ground for more detailed animations (New virtual bones have been added to the skeleton !!!)

- Minor code optimization (reduction of the Tick event, removal of unnecessary variables, converting to functions)

Скрытое содержимое
Можно личный Update v1.9 (UE 4.26) пожалуйста.
 
Забаненный
Статус
Оффлайн
Регистрация
21 Окт 2021
Сообщения
20
Реакции[?]
0
Поинты[?]
0
Обратите внимание, пользователь заблокирован на форуме. Не рекомендуется проводить сделки.
Als конечно отличный пак, но судя по тому как мобы улетают в стратосферу когда падают друг на друга и в целом на механики уж лучше комбинировать его с чем то другим.
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
28 Ноя 2021
Сообщения
21
Реакции[?]
25
Поинты[?]
0
Als конечно отличный пак, но судя по тому как мобы улетают в стратосферу когда падают друг на друга и в целом на механики уж лучше комбинировать его с чем то другим.
Его просто надо хорошо Варить
 
Новичок
Статус
Оффлайн
Регистрация
11 Фев 2021
Сообщения
5
Реакции[?]
2
Поинты[?]
0
Update v1.9 (UE 4.26)

Important information!
In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.

Project is not replicated!
Attention! This update has quite a few changes to the ALS_BaseCharacterBP code and animation blueprints. Some systems have been compressed for optimization, and unnecessary items (RopeClimbing) have been removed. Currently, the LadderClimbing is not working.Timelines of the DynamicClimbingComponentV2 component has been moved to a new actor - DCS_Timelines.



Main changes:

- Archery system (Max number of arrows in the inventory is 9)

- Possibility to pick up pistols

- Focus on Enemy Actors

- Hands_IK_Ground for more detailed animations (New virtual bones have been added to the skeleton !!!)

- Minor code optimization (reduction of the Tick event, removal of unnecessary variables, converting to functions)

Скрытое содержимое
А можно личный?
 
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Янв 2021
Сообщения
249
Реакции[?]
551
Поинты[?]
262K
UPDATE v2.0 UE v4.26​

  • Jumps Sequences (Automatic jump matching)
  • New Ladder System (It using new ladder actor (Ladder_Generator_v2)
  • Rebuilt Cover System code (Animation Locomotion is same , but new code in component)
  • Fixed FootLock when player has press inputs keys fast.
  • Fixed HostagePose For Human AI
  • Fixed issue with multi-reload at the same time
It seems to me that not all elements have been refined by me yet. I think that version 2.0.1 may appear in January, the aim of which will be to fix and refine the project.
If you don't like the JumpSequenceSystem you can turn it off in detali panel unchecking the bool value (Use jump sequences)

In this version, not all animations will be included in the project. Animations like Stealth Finishers come from the UE4 marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
In order for it to look like on a video, you need this package, which must later be uploaded to the project (I will present this process in a separate material). Without these animations, the project will run normally.

Additionally, you need the 'Power IK' plugin, which is currently free on the marketplace -
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.
It needs to be installed on the 4.26 engine.

How to reimport animations form Stealth Finishers Pack to project:


Edit: From this version, please do not edit the animation curves, now you only need to replace the damaged animations with the original ones.


Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.
 
Пользователь
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Янв 2021
Сообщения
249
Реакции[?]
551
Поинты[?]
262K
Update v2.1 UE 4.26

News in 2.1 version:

-
Grenades System (Grenades System is new mechanic in project. You have two variables to control system in ALS_BaseCharacter. First is 'Grenades Structure' - This variable holds most of the information about the type of grenade. You can add a new item, but you must also add a new Enumerator in 'ALS_ThrowableObjectType'. Next is simple bool value 'Only Have Grenades When Have Backpack' to set player can use grenades only with backpack actor. To start holding grenade press middle_mouse_button , to change up/down mouse button and to throw this , press left_mouse_button. Warning! To all working correct you must have 'BP_SplineProjectilePath' on your level , and assign this on your player character - 'Spine Projectile Path Actor'.

- Added some visual effect:

  • New 'input' material for widgets
  • New font for some blueprint widgets
  • Arrow trail
  • Bullet effect when AI start shooting
- Post Process effects and AI status diamond:

  • With using 'BP_ScanArea' you can use outlines effects for choosed actors. Place this on your level and make sure in ALS_Player_Controller you have disconnected Z input with Slomo system. Next on level place post process volume , and in the PostProcessMaterials tab add 'M_PP_Outlines_Instance' material to array. In project settings you must have CustomDepth-Stencil Pass with 'Enable With Stencil' value. To activate effect press Z key.
  • AI status info. This system shows the current status of the AI. When aiming the AI
    and pressing the 'E' key, the AI is highlighted and visible through the walls. Of course, the map must have a 'Post Process Volume' with the material 'M_PP_Outlines_Instance'
- Added some stop transitions for ALS_AnimBP. To disable this go to ALS_AnimBP -> BaseLayer -> (N) LocomotionStates and change the conditions so that 'Pivot' and '(N) Stop T (Seq)' never get true.

- Rebuild StealthFinisher system , and added to this cinematic camera.

- New sounds effects (hands sounds for BP_ClimbingMovementComponent)

- Random idles for AI

- Bug fixing:

  • Foot Locking (a clamp has been added so that the leg cannot stretch in the z axis)
  • Fixed Human_AI durning hostate
  • Fixed some bugs in Human_AI_Controller (some rotations have been changed so that the AI does not rotate 360 degrees.)
  • Added 'Layering Hands' for Axe overlay (so that the axe is well positioned while holding it)
  • Fixed the mantle system 'doubling up' when climbing.
  • Fixed Transition between ladder and ledge climbing.
  • Fixed Velocity problem for BP_ClimbingMovementComponent
  • Fixed head rotation when start reloading during cover mode.


Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.
 
Участник
Статус
Оффлайн
Регистрация
8 Дек 2020
Сообщения
527
Реакции[?]
282
Поинты[?]
167K
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
 
Новичок
Статус
Оффлайн
Регистрация
15 Фев 2022
Сообщения
1
Реакции[?]
0
Поинты[?]
0
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
Такая же проблема
 
Олдфаг
Статус
Оффлайн
Регистрация
16 Ноя 2020
Сообщения
2,129
Реакции[?]
3,608
Поинты[?]
1M
Serguey ответь мне в личных пожалуйста
Молчание в подобных случаях означает отрицательный ответ. Личный на 2.1 проси у FallenLord или куратора. А если приложишь небольшое усилие, то найдёшь это и многое другое в открытом интернете без регистраций и смс:)
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
14 Апр 2020
Сообщения
29
Реакции[?]
1
Поинты[?]
0
Молчание в подобных случаях означает отрицательный ответ. Личный на 2.1 проси у FallenLord или куратора. А если приложишь небольшое усилие, то найдёшь это и многое другое в открытом интернете без регистраций и смс:)
Большое спасибо, что ответил)
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
25 Дек 2021
Сообщения
38
Реакции[?]
0
Поинты[?]
0
Всем привет. Кто нибудь подскажите пожалуйста, вот я из IWALS v.2.1 из папки контент копирую все папки в папку контент своего проекта. Когда я запускаю свой проект и хочу открыть карту из ассета, то движок крашется. Может кто объяснит, как этот ассет добавить в свой проект.
А мигрировать пробовал, а не просто из папок переносить ?
 
Начинающий
Статус
Оффлайн
Регистрация
28 Ноя 2021
Сообщения
12
Реакции[?]
26
Поинты[?]
2K
На 4,27 кто-нибудь запускал? Я пытался но для этого проекта нужен плагин Power IK который не поддерживает движок версии 4,27,может есть неофициальная версия плагина Power IK которая работает на 4,27?
 
Модератор раздела «Unreal Engine»
Модератор
Статус
Онлайн
Регистрация
12 Авг 2020
Сообщения
4,375
Реакции[?]
3,809
Поинты[?]
2M
На 4,27 кто-нибудь запускал? Я пытался но для этого проекта нужен плагин Power IK который не поддерживает движок версии 4,27,может есть неофициальная версия плагина Power IK которая работает на 4,27?
Из общения пользователей дискорда: Данный плагин приобретен епиками и находиться в активном развитии, но 2020 года информация не обновлялась.
Сообщество дискорд предлагают следующе:
1. скопировать плагин V4.26 в папку проекта - говорят, что работает!
2. В дискорде лежит
Пожалуйста, авторизуйтесь для просмотра ссылки.

Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться.
 
Последнее редактирование:
Сверху Снизу